post

Waarom geven mensen?

Zo kwam ik in de weekendbijlage van Trouw een interessant interview tegen met Filmregisseur Jos Stelling. (Een mooi interview trouwens, van een nuchter en evenwichtig mens). Daarin las ik hét antwoord op de vraag: Waarom geven mensen? Jos vertelde over zijn veertigjarige relatie met zijn geliefde. Een relatie die vriendschap als basis heeft- misschien wel....

Lees meer

post

Waarom geven mensen aan het ongeluk in Oss?

Wat we kunnen leren uit een tragische situatie Ook ik was geschokt over het verschrikkelijke ongeluk met een Stint in Oss, waarbij vier kinderen omkwamen. Je kunt je er van alles bij voorstellen en het laat je even niet los. Maar uit deze verschrikkelijke gebeurtenis kunnen wij als fondsenwervers wel iets leren over ons vak....

Lees meer

post

De ene ramp is de andere niet

Waarom we wel aan Sint-Maarten geven en niet aan Syrië (en de lessen die je daaruit kunt trekken voor je eigen fondsenwerving) Het leuke van thuiskomen na de vakantie vind ik altijd om alle ‘oude’ kranten door te nemen die liggen te wachten op de deurmat. Soms is nieuws allang vergeten, soms is het nog....

Lees meer

post

Waarom crowdfunding zo hip is

Veel goede doelen hebben moeite om een project of activiteit te financieren. Crowdfunding kan uitkomst bieden. Als goed doel kun je kapitaal verwerven door een project op een website aan te bieden en het benodigde bedrag erbij te vermelden. Via de website kan iedereen investeren in het project. Het idee erachter is dat veel particulieren een klein....

Lees meer

post

Met goede data bereik je betere resultaten

Voor fondsenwervers is de kwaliteit van data hartstikke belangrijk. Gegevens van donateurs bieden inzicht. Ze geven informatie die je nodig hebt om betere resultaten te boeken. Het is dus zaak om zorgvuldig met data om te gaan. Goed opslaan en regelmatig updaten zijn part of the deal. Donateurs hebben verwachtingen. Maar weet je welke dat....

Lees meer

post

Praten met je doelgroep op Facebook

Online interactie is een rijke informatiebron. Je komt er veel over je doelgroep aan de weet. Toch zien veel fondsenwervers op tegen het starten van een dialoog. Dat is nergens voor nodig. Mensen vinden het meestal heel plezierig om te praten. Samen met Melle Bekker van ons online marketingbureau Let’s Groo heb ik een aantal praktische....

Lees meer

post

Tips voor de perfecte bedankbrief

Hieronder onze tips voor een ijzersterke bedankbrief. 1. Stuur je bedankbrief snel Heb je een donatie ontvangen? Hoe eerder je bedankt, hoe beter. Stuur je bedankbrief bij voorkeur binnen 48 uur. Donateurs willen niet alleen het gevoel krijgen dat hun gift wordt gewaardeerd, ze willen ook zeker weten dat hun donatie is aangekomen. 2. Wees....

Lees meer

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close