post

Vermogende donateurs vinden

Maar liefst 92% van de vermogende Nederlanders blijkt structureel te geven aan goede doelen. Gezondheidszorg, natuurbescherming en armoedebestrijding in het buitenland zijn de favoriete thema’s bij de rijke donateurs. Uit het onderzoek blijkt ook dat de vermogende donateurs willen weten waar hun geld terecht komt. Ze willen zien dat hun gift goed terecht komt en echt....

Lees meer

post

It giet oan

De aanleiding is onze collega Bert, bij hem is onlangs slokdarmkanker geconstateerd. Als collega’s willen we een gebaar maken en Bert een hart onder de riem steken. Een vriend van Bert zei een paar weken geleden: “Je hebt twee keer de Friese Elfstedentocht uitgereden. Deze strijd ga jij ook winnen!” Dit bracht ons op het....

Lees meer

post

Met goede data bereik je betere resultaten

Voor fondsenwervers is de kwaliteit van data hartstikke belangrijk. Gegevens van donateurs bieden inzicht. Ze geven informatie die je nodig hebt om betere resultaten te boeken. Het is dus zaak om zorgvuldig met data om te gaan. Goed opslaan en regelmatig updaten zijn part of the deal. Donateurs hebben verwachtingen. Maar weet je welke dat....

Lees meer

post

Praten met je doelgroep op Facebook

Online interactie is een rijke informatiebron. Je komt er veel over je doelgroep aan de weet. Toch zien veel fondsenwervers op tegen het starten van een dialoog. Dat is nergens voor nodig. Mensen vinden het meestal heel plezierig om te praten. Samen met Melle Bekker van online marketingbureau Let’s Groo heb ik een aantal praktische Facebook....

Lees meer

post

Waarom crowdfunding zo hip is

Veel goede doelen hebben moeite om een project of activiteit te financieren. Crowdfunding kan uitkomst bieden. Als goed doel kun je kapitaal verwerven door een project op een website aan te bieden en het benodigde bedrag erbij te vermelden. Via de website kan iedereen investeren in het project. Het idee erachter is dat veel particulieren een klein....

Lees meer