Wil je meer weten over het behouden van je donateurs en hoe je het beste kunt communiceren met je donateurs?
Neem contact op voor campagnes met impact.
In dit artikel ontdek je dat Facebook gratis tools heeft ontwikkeld waarmee je
Na je registratie kun je rechtstreeks vanaf je Facebook-pagina geld inzamelen op vier manieren:
De donatieknop is een snelle manier voor mensen om te doneren aan je organisatie zonder Facebook te hoeven verlaten. Voeg de donatieknop toe aan je pagina, berichten en live video’s, waardoor het eenvoudiger wordt voor supporters om in enkele klikken een bijdrage te leveren. Donateurs kunnen kiezen uit een eenmalige of maandelijks terugkerende donatie.
Of je nu wilt reageren op een actuele gebeurtenis, geld wilt inzamelen voor een specifiek programma of algemene steun voor je goede doel wilt genereren, je supporters kunnen rechtstreeks op Facebook in slechts enkele stappen aan je inzamelingsactie doneren.
De inzamelingssticker voor Facebook Stories maakt het mogelijk voor non-profits en hun supporters om geld in te zamelen via Facebook Stories.
Steeds meer mensen gaan live op Facebook om hun ervaringen te delen. Voeg een donatieknop toe aan live video’s op Facebook. Geef mensen een kijkje in je organisatie en laat in real time zien welke impact je organisatie maakt.
Via Instagram kun je op drie manieren je supporters aansporen om rechtstreeks aan je goede doel te doneren:
Zamel geld in op Instagram Live door een inzamelingsactie aan te maken waarmee je een donatieknop aan je live video toevoegt. Zodra je live uitzending met donatieknop van start gaat, kun je in realtime zien hoeveel mensen je inzamelingsactie steunen en hoeveel geld er al is ingezameld.
Instagram Stories wordt dagelijks gebruikt door meer dan 500 miljoen mensen. Gebruik de donatiesticker in Stories om een inzamelingsactie te maken waarmee je je supporters kunt aansporen rechtstreeks op Instagram aan je goede doel te doneren.
Met de donatieknop op Instagram kun je rechtstreeks vanaf je Instagram-bedrijfsaccount geld inzamelen.
Wanneer je gebruikmaakt van het betalingsplatform van Facebook om donaties te verwerken betaal je geen kosten. De volledige donaties gaan naar jouw stichting.
Je hebt toegang tot de volgende rapporten:
In het transactierapport voor meerdere dagen vind je:
In het uitbetalingsrapport vind je:
Registreer je hier voor de tools voor Facebook-inzamelingsacties.
Let op: de beoordeling van je registratie kan 2 tot 3 weken in beslag nemen en zorg dat je de volgende documenten paraat hebt. Je moet de registratie in 1 keer voltooien.
Ben je op zoek naar een professionele manier om leads en donateurs te werven via Facebook? Bekijk hier onze succesvolle campagne voor Mercy Ships.
Heb je hulp nodig? Wij helpen je graag met je social media campagnes. Neem contact op met Berry via berry@mindwize.nl of bel: +31 23 56 77 000.
We helpen je graag!
Bron: https://socialimpact.facebook.com/charitable-giving/#Collect-Donations
Vandaag bekijk je een video op Facebook over dierenleed. Morgen zie je een advertentie van een goed doel voor dierenrechten om een petitie te tekenen, brochure te downloaden of een quiz te doen – iets waarmee de organisatie aan jouw contactgegevens kan komen. Hiermee ben jij een lead geworden. Het goede doel kan jou bereiken. Met een vraag, een aanbod of een dienst.
In deze whitepaper lichten wij wat praktijkvoorbeelden van online leadgeneratie voor je uit.
Neem contact op voor campagnes met impact.
Ontvang elke maand fondsenwerving nieuws in je inbox.
Heb je vragen? Neem contact met ons op!