10 jaar klant bij Socialcall

“Het team van Socialcall is een verlengstuk van onze organisatie”

“Het feit dat we al 10 jaar klant zijn bij Socialcall zegt denk ik wel voldoende. We hopen de samenwerking en relatie nog lange tijd voort te zetten met mooie campagnes en positieve resultaten”, zegt Debby van Strien van de Dierenbescherming. “Op naar de volgende mijlpaal!”

“Toen ik 7 jaar geleden bij de Dierenbescherming kwam werken, merkte ik al snel dat het team van Socialcall zeer bevlogen en enthousiast is. Het is belangrijk dat de campagnes goede resultaten opleveren. Maar minstens zo belangrijk is dat onze achterban een goed gevoel heeft na afloop van een gesprek. Iets waar de bellers, ook bij een negatieve respons, in slagen. Zij spreken onze leden en donateurs en horen wat er speelt. Socialcall is een verlengstuk van onze organisatie geworden.”

Na 10 jaar weten we goed wat we aan elkaar hebben”

“In 10 jaar tijd leer je elkaar kennen. We zijn eerlijk en open naar elkaar, ook over zaken die wellicht anders hadden moeten gaan. Daardoor weten we wel heel goed wat we aan elkaar hebben.

In het begin voerde Socialcall alleen upgrade campagnes voor de Dierenbescherming uit en één keer per jaar een herinneringscall. In de loop der jaren zijn we samen meer campagnes gaan uitvoeren. Socialcall is heel proactief en doet er alles aan om onze campagnes tot een succes te maken. Meer dan in het begin denken zij nu met ons mee over eventuele nieuwe campagnes. Bijvoorbeeld als een campagne succesvol is bij een ander goed doel, dan kan dat ook interessant voor ons zijn. Tot onze succesvolste telemarketingcampagnes behoren de upgrade campagnes.

We merken dat de bellers hier erg goed in zijn: het benaderen van de warme achterban van de Dierenbescherming en deze vragen om een upgrade of extra gift.”

“Telemarketing is een persoonlijke vorm van contact en dat is heel prettig”

“Ik denk en hoop dat telemarketing in de toekomst blijft bestaan. Het is een persoonlijke vorm van contact en dat is zeker in de huidige tijd heel prettig.

Debby van Strien - De Dierenbescherming

De komende jaren zullen er steeds meer haken en ogen zitten aan telemarketing, meer regels waar we ons aan moeten houden. Nieuwe donateurs mogen we natuurlijk niet zomaar meer benaderen, daarvoor hebben we een opt-in nodig. De waarde van data voor de inzet van telemarketing zal daarom een nog grotere rol gaan spelen. De ontwikkelingen houden ons scherp en laten ons zoeken naar nieuwe mogelijkheden om in contact te blijven met onze achterban. Voor de Dierenbescherming blijft telemarketing een waardevol kanaal om in contact te komen en te blijven met de mensen die voor ons zo belangrijk zijn.”

Interview met Debby van Strien van De Dierenbescherming. 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wij helpen non-profits aan meer en betere donateurs

Meer fondsenwervings-blogs