Schulden: hoe los je ze op?

Social-media-campagne voor SchuldHulpMaatje Zuid-Kennemerland

Schulden: hoe los ik ze op?

Als je schulden hebt, of dreigt te krijgen, heb je veel baat bij iemand die je helpt om je zaken op orde te krijgen. Liefst voordat je grote financiële problemen krijgt. Voor SchuldHulpMaatje Zuid-Kennemerland ontwikkelden we een social-media-campagne om mensen te bereiken die hulp nodig hebben. Voor de mensen die zich aanmeldden ging de organisatie op zoek naar een maatje.

Doel van de campagne

Het doel was om zoveel mogelijk aanmeldformulieren te ontvangen.

In eerste instantie richtte de campagne zich op een kleine doelgroep: mensen tussen de 18 en 30 in Zuid-Kennemerland (Haarlem, Heemstede, Bloemendaal en Zandvoort). Daarna breidden we de doelgroep uit naar mensen tussen de 30 en 50 en tot slot ook 50-plussers. De campagne duurde in totaal 4 weken.

Ingezette middelen

We ontwikkelden Facebook- en Instagram-advertenties:

De advertenties leidden naar een landingspagina met een aanmeldformulier: https://uitdeschulden.nu/schuldhulp-in-zuid-kennemerland/

Resultaten van de campagne

Schuldhulpmaatje Zuid-Kennemerland is enthousiast over de resultaten. Ze ontvingen ruim 2 keer meer aanmeldingen in vergelijking tot online campagnes van andere regio’s.

Over SchuldHulpMaatjeSocial-media-campagne voor SchuldHulpMaatje

De schuldenproblematiek in Nederland is fors. Uit schaamte zoeken veel mensen (te) laat hulp. Gemiddeld wachten mensen 5 jaar voordat zij hulp zoeken. SchuldHulpMaatje doet er alles aan om mensen met (dreigende) schulden te bereiken, liefst voordat iemand echt in de problemen komt. De stichting biedt online hulp, inloopspreekuren, hulp van getrainde vrijwilligers en persoonlijke hulp van een maatje.

Zo zet jij leadgeneratie effectief in!

Leer van drie succesvolle praktijkvoorbeelden

Vandaag bekijk je een video op Facebook over dierenleed. Morgen zie je een advertentie van een goed doel voor dierenrechten om een petitie te tekenen, brochure te downloaden of een quiz te doen – iets waarmee de organisatie aan jouw contactgegevens kan komen. Hiermee ben jij een lead geworden. Het goede doel kan jou bereiken. Met een vraag, een aanbod of een dienst.

In deze whitepaper lichten wij wat praktijkvoorbeelden van online leadgeneratie voor je uit.

Download het online leadgeneratie whitepaper

Vragen over deze campagne?

Neem dan contact op via onderstaand formulier.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand fondsenwervingsnieuws in je inbox.