Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Wij helpen non-profits aan meer en betere donateurs
Fondsenwerving is direct marketing. En in direct marketing heeft de envelop maar 1 doel: dat hij geopend wordt. Hier 10 tips om je envelop sneller open te krijgen. Want wat moet er op een envelop?
Zeker bij bestaande donateurs geeft dit prima resultaten. En regel is: gebruik een blanco envelop, tenzij je iets beters kunt verzinnen om de envelop open te krijgen.
Een tekst op de envelop die nieuwsgierig maakt vraagt om geopend te worden. Een heel bekende is deze voor een psychologisch tijdschrift:
“Do you close the bathroom door, even if you’re the only one at home?”
Envelop Simavi HM3 – 5 maart 2020
Het enige doel van je envelop is om geopend te worden. Probeer niet het hele verhaal al op je envelop te zetten. Daag uit, stel een vraag, maak nieuwsgierig, geef een opvallend feit, een sterke quote.
Er is 50% kans dat je envelop met de achterkant op de mat valt.
Heb je een premium, beeld dat dan af op de envelop. Of gebruik een extra venster. Grotere kans dat hij opengaat.
Envelop Simavi HM9 – 15 oktober 2020 – Premium: kerstkaarten
De aloude bobbel in de envelop. Het werkt. Nog steeds.
Envelop Stichting Maryknoll zusters van St. Dominicus HM5 2020 – Premium: 3 kaarten en een pen
Stuur niet elke keer dezelfde envelop, maar val op. Groot, klein, meerdere vensters, kleuren. Ander papier. Andere boodschap.
Envelop Simavi HM3 – 5 maart 2020
Pas eerst de envelop aan. Alleen al een andere kleur kan de respons weer een boost geven.
Een doos gaat altijd open. Maar kijk uit met de vorm (bijvoorbeeld een koker), de brief moet wel makkelijk uit het pakket te halen zijn en leesbaar blijven.
Post die eruitziet alsof die door een echt persoon is gestuurd, komt op de leesstapel en niet op de reclamestapel. Gebruik bijvoorbeeld een handschriftlettertype of een typemachinelettertype, postzegels. Een dichte envelop. Het helpt allemaal om je mailing persoonlijker te maken.
We hebben voor alle fondsenwervers in Nederland het boek ’99 tips voor meer donaties’ gemaakt. Praktische tips die direct toepasbaar zijn in de praktijk.
Download de 99 tips en lees meer over:
Het boek is een een praktische handleiding voor iedere fondsenwerver. Download het boek en pas de tips vandaag nog toe!
Wij helpen non-profits aan meer en betere donateurs