Stopperadvertentiecampagne HospitaalBroeders

Stopperadvertentiecampagne HospitaalBroeders

Via stopperadvertenties.nl maken we het voor goede doelen mogelijk om tegen zeer scherpe tarieven publiciteit te genereren binnen de gedrukte media. Kranten, huis-aan-huisbladen en tijdschriften publiceren onze kant-en-klaar opgemaakte stopperadvertenties om lege plaatsen in hun krant op te vullen én tegelijk een bijdrage te leveren aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Win-win dus!

Waarom kiest HospitaalBroeders voor stopperadvertenties?

Stopperadvertenties leveren niet direct geld op, maar dragen wel bij aan het imago. Onder het motto ‘Klein in Nederland, groots in Afrika’ voert HospitaalBroeders kleinschalige succesvolle projecten uit in acht Afrikaanse landen. Sinds 2016 kiezen ze voor een always-on campagne: zo vergroten zij hun zichtbaarheid, ondersteunen ze hun naamsbekendheid en vergroten ze de sympathie onder hun sponsors en donateurs.

Kosten & opbrengsten stopperadvertenties

Een jaarabonnement voor stopperadvertenties kost zo’n € 4.000 excl. btw. De opbrengsten worden uitgedrukt in advertentiewaarde: om te kijken wat een publicatie waard is, wordt gekeken naar de gangbare advertentieprijs. Want dit is het bedrag dat je zou hebben betaald om een soortgelijke advertentie in te kopen.

Uit onderzoek blijkt dat via Stopperadvertenties:

  • gemiddeld 73 advertenties per campagne/per maand worden geplaatst,
  • met een totale oplage van ruim 1.830.000 per campagne/per maand
  • en een advertentiewaarde van € 36.268 per campagne/per maand.

Als we kijken naar de resultaten van de afgelopen 3 jaar (vanaf januari 2019 t/m april 2021) dan werden er gemiddeld per maand 255 advertenties gepubliceerd, met een advertentiewaarde van € 30.740 per maand.

Zo werkt het met stopperadvertenties

Bij het inzetten van Stopperadvertenties.nl wordt alles geregeld: van campagneadvies tot het voldoen aan de aanleverspecificaties van elke uitgever. Ook fijn: campagnes kunnen al binnen 24 uur live staan.

Gigi Lopes

Aan het woord is Gigi Lopes, als projectmanager bij Mindwize verantwoordelijk voor stopperadvertentiecampagnes. “Voor zo’n
€ 4.000 per jaar worden je stopperadvertenties in de juiste formaten beschikbaar gesteld aan uitgeverijen, magazines, kranten, vakbladen en freelance dtp’ers. Je campagne wordt eens per kwartaal vermeld in de e-mailnieuwsbrief van Stopperadvertenties. En via de maandelijks verstrekte stopperstatistieken weet je als goed doel precies hoeveel keer en door wie je advertenties zijn gedownload en wat de oplage is van de titel waar de advertentie voor is gedownload.”

We bieden drie verschillende abonnementen voor Stopperadvertenties.nl aan:

  • Een jaarabonnement
  • Een seizoensabonnement (2-6 maanden)
  • Een actie-abonnement (tot 2 maanden)

Via een apart knipseldienst-abonnement kunnen wij alle uitingen monitoren en verzamelen. Gigi licht toe: “Via ons kun je een knipseldienst inschakelen die in ruim 3.000 kranten, magazines, vakbladen etc. speurt naar de uitingen. Dit gaat digitaal, maar niet automatisch: iemand van de knipseldienst zit echt achter de computer al deze titels na te lopen om de advertenties te zoeken.”

Deze knipseldienst is maandelijks in te schakelen en te stoppen. Ook maken we rapportages met het aantal plaatsingen, titels, pagina, advertentiewaarde en oplage. “De knipseldienst is een dienst van Media Info Groep. Niet van ons. Via ons krijgen goede doelen een scherper tarief dan wanneer ze de knipseldienst zelf inhuren, omdat wij voor meerdere klanten de communicatie en rapportages verzorgen”, aldus Gigi.

Ingezette middelen

Bekijk hier alle advertenties van deze campagne.

Bekijk alle advertenties

Over HospitaalBroeders Stopperadvertentiecampagne HospitaalBroeders

HospitaalBroeders is een kleine ontwikkelingsorganisatie met 19 ziekenhuizen in Afrika en zij zetten zich in voor goede gezondheidszorg en onderwijs. Zij bouwen en runnen ziekenhuizen en scholen, leiden artsen en verpleegkundigen op en zijn specialist op het gebied van geestelijke gezondheidszorg. Zorg is hun core business. Maar goede zorg kan alleen plaatsvinden binnen stevige gemeenschappen. Daarom investeren zij ook in onderwijs, schoon water en voedselzekerheid. Gezonder. Slimmer. Zelfstandiger.

Voor meer informatie bekijk de website van HospitaalBroeders.

Vragen over deze campagne of over Stopperadvertenties?

Neem dan contact op met Gigi Lopez via onderstaand formulier of stuur haar een e-mail: gigi@mindwize.nl.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand nieuws over fondsenwerving campagnes in je inbox.