Het Gehandicapte Kind verjaardagscampagne

Het gehandicapte kind is jarig – wat is uw cadeau?

In 2020 bestaat ‘Het Gehandicapte Kind’ 70 jaar. Dat wilde de stichting niet ongemerkt voorbij laten gaan. Aan Mindwize werd gevraagd om deze verjaardag om te zetten in een wervende fondsenwervingscampagne naar de achterban. Samen met de stichting hebben we een succesvolle campagne weten te maken.

Bij een verjaardag hoort een verlanglijstje. En dat is precies wat we als uitgangspunt hebben genomen voor deze vrolijke, maar urgente campagne: “Wat is uw cadeau van ons verlanglijstje?”

De uitdaging was om deze verjaardag ook relevant te maken voor de donateur

Gelijk vanaf de 1e zin betrokken we de donateur in het verhaal door hem of haar persoonlijk te feliciteren met deze verjaardag.

Door vervolgens te laten zien wat er dankzij de donateur is bereikt in die 70 jaar, maar ook door uitdagingen te schetsen die er vandaag nog zijn, creëerden we een mooie combinatie van impact en urgentie.

Een persoonlijk verhaal van Skip – die niet mee kan doen met andere kinderen – gaf de noodzaak een persoonlijke emotionele lading. Onmisbaar in fondsenwerving.

Welk cadeau geeft u?

Eenmaal overtuigd van de noodzaak, kon de donateur vervolgens kiezen uit drie verschillende cadeaus om te geven uit het verlanglijstje. Of alle drie de cadeaus geven natuurlijk. Elk cadeau was representatief voor telkens een ander programma van NSGK. En een mooie manier om de gift tastbaar te maken voor de donateur.

Als dank voor de steun zat in de mailing een aantal vrolijke verjaardagskaartjes, passend bij het thema ‘verjaardag’.

Inhoud mailpack

Wij houden van testen

Omdat deze aanpak nieuw was voor Het Gehandicapte Kind, hebben we een aantal versies tegenover elkaar getest.

Test met en zonder geefvraag.

Test met en zonder premium (drie verjaardagskaarten).

Wil je tips voor het testen van je fondsenwervingscampagne? Bekijk de 9 tips hier!

Het Resultaat

Alle drie de versies zorgden voor een verdubbeling van de respons t.o.v. voorgaande mailings én een forse verhoging van de gemiddelde gift. Maar de echte winnaar qua respons was de versie met geefladder en met premium.

Wil je meer weten over deze campagne of wil je ook je doelstellingen verslaan van je wervende campagne? Neem dan contact op met marieke@mindwize.nl

 

Het Gehandicapte Kind 

Een samenleving waarin kinderen met en zonder een handicap samen opgroeien. Waarin het volkomen normaal is dat ze bij elkaar op school zitten, samen spelen en sporten bij dezelfde sportvereniging. Dat is hun droom.

Meer informatie vind je op de website van Het Gehandicapte Kind

Is direct mail voorbij zijn piek?

Hoe relevant is direct mail in een wereld die steeds digitaler te werk gaat?

Uit onderzoek blijkt dat direct mail juist een toegevoegde waarde heeft naast digitale communicatie.

Wij bij Mindwize houden van direct mail. Niet alleen omdat het nog steeds zo effectief is om donaties te werven en donateurs te binden. Het is ook een mooi medium waarin je zicht, tast en interactie zo geschikt kunt gebruiken om emotie en urgentie over te brengen. Wij kunnen het je wel vertellen. Maar beter is de feiten van ons onderzoek voor zich te laten spreken.

Download deze whitepaper en ontdek de 5 redenen waarom direct mail zo relevant is!

Download het gratis whitepaper

Vragen over deze campagne?

Neem dan contact op met Marieke Sassen via onderstaand formulier.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand fondsenwervingsnieuws in je inbox.