Online collecteweek Stichting ParkinsonFonds

Ga rond met de online collectebus voor Wereld Parkinsondag (11 april)

Wij hebben een digitale collectecampagne gemaakt voor Stichting ParkinsonFonds om online in actie te komen rondom Wereld Parkinsondag.

Wij hebben voor Stichting Parkinsonfonds het concept, de copy en het design gemaakt. In samenwerking met Digicollect hebben we een online collectebus opgezet en het opzetten en uitwerking van een e-mail journey.

Online collectebus

In een paar minuten kan iedereen een online collectebus aanmaken. Een bus die makkelijk te delen is per WhatsApp of sociale kanalen en die niet stopt met schudden totdat er € 70.000 is opgehaald voor nieuw Parkinsononderzoek.

De online collecteweek startte 11 april 2021, op Wereld Parkinsondag.

Bekijk hier de online collectebus voor Stichting ParkinsonFonds.

Ingezette middelen

  • E-mail donorjourney
  • Inserts bij aantal offline bladen
  • Facebook campagne
  • Online collectebus via Digicollect

Resultaten

Dit is de eerste keer dat wij een digitale collectecampagne hebben ontwikkeld voor Stichting ParkinsonFonds. We wisten daarom niet wat voor resultaten we precies konden verwachten. Met de doelstelling van € 70.000 hebben wij de lat hoog gelegd. Zowel Mindwize als Stichting ParkinsonFonds zijn heel tevreden met de opgehaalde donaties.

Over Stichting ParkinsonFonds en Mindwize

Sinds 1998 werken we intensief samen met Stichting ParkinsonFonds om hun donateursbestand te laten groeien via direct mail, telemarketing, deur-aan-deur donateurswerving, online en Stopperadvertenties. En met succes. In meer dan 20 jaar tijd is Stichting ParkinsonFonds gegroeid naar ruim 120.000 donateurs en konden zij al ruim € 23 miljoen investeren in wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte van Parkinson.

Zo zet jij leadgeneratie effectief in!

Online Leadgeneratie whitepaper

Leer van drie succesvolle praktijkvoorbeelden

Vandaag bekijk je een video op Facebook over dierenleed. Morgen zie je een advertentie van een goed doel voor dierenrechten om een petitie te tekenen, brochure te downloaden of een quiz te doen – iets waarmee de organisatie aan jouw contactgegevens kan komen. Hiermee ben jij een lead geworden. Het goede doel kan jou bereiken. Met een vraag, een aanbod of een dienst.

In deze whitepaper lichten wij wat praktijkvoorbeelden van online leadgeneratie voor je uit.

Download whitepaper

Stichting Parkinsonfonds 

Logo Stichting ParkinsonFonds70.000 EURO voor nieuw Parkinsononderzoek

De collectebus stopt pas met schudden als dat doel is bereikt.

Het ongecontroleerd schudden is een van de kenmerken van de ziekte van Parkinson. Maar ook door klachten zoals geheugenstoornissen, depressiviteit, starre gelaatsuitdrukking en schuifelend lopen – die steeds erger worden – ben je als Parkinsonpatiënt nooit meer dezelfde. De ziekte van Parkinson is ongeneeslijk en kan iedereen (en steeds jonger) overkomen. Meer geld naar onderzoek voor de genezing is dus hard nodig.

Bekijk hier de website van Stichting Parkinsonfonds en meer informatie over dit evenement. 

Vragen over deze campagne?

Neem dan contact op met Floor Serto via onderstaand formulier.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand fondsenwervingsnieuws in je inbox.