Op projectbezoek met Simavi

Nog mooier dan verwacht

Mindwize ging in februari met Simavi op projectreis naar Bangladesh. In drie dagen tijd bezochten we 6 projecten van het Simavi Water Justice Fund.

 Het reisgezelschap bestond uit:

  • Liselotte van der Zwet – conceptontwikkelaar van Mindwize
  • Zelda van Laar – Hoofd Fondsenwerver bij Simavi
  • Oscar Seijkens – (huis)Fotograaf en filmmaker voor Mindwize
  • Partners en tolk van de lokale partnerorganisatie en chauffeur

Vrouwen eisen hun recht op schoon water op

Vrouwen hebben recht op schoon water. En dat recht eisen ze zelf op met de steun van Simavi. Simavi helpt lokale vrouwengroepen de weg te vinden naar de lokale overheid. De vrouwen dienen een aanvraag in voor (bijvoorbeeld) wateropvangtanks in hun dorp. De hulp van Simavi is nodig, want mensen uit arme gemeenschappen weten vaak de weg naar de overheid niet. Door het succes verspreidt het Water Justice Fund zich als een olievlek naar andere gemeenschappen waar vrouwen ook hun recht op schoon water willen opeisen.

Gericht foto’s maken

Aan de hand van het jaarplan van Simavi bepaalden we welke foto’s we per project moesten maken. Zo konden we op de korte, intensieve reis gericht fotograferen. We wilden zowel de noodzaak en wat er – nog – mis is als het succes vastleggen van het Water Justice Fund: de vreugde die het de vrouwen brengt om zelf dingen te regelen en samen te groeien.

Nog mooier dan verwacht

Voor één vrouwengroep is in totaal 3.000 euro beschikbaar, zij bepalen met Simavi hun plan voor verbetering. Dat blijkt een vliegwiel te zijn voor de vrouwen, want toen we bij een gemeenschap aankwamen zagen we dat de vrouwen van deze groep via hun aanvraag bij de lokale overheid al voor 15.000 euro aan wateropvangtanks hadden geregeld. De donateurs van Simavi hebben ervoor gezorgd dat de vrouwen nu weten hoe ze zélf schoon water in hun dorp kunnen realiseren.

Dat is een prachtig verhaal aan de donateurs: jouw gift is minimaal 5x zoveel waard.

Maar we namen nog meer mee terug

Na het bezoek hadden we niet alleen mooie, krachtige verhalen en beelden voor de fondsenwerving, maar ook voor de communicatie, zoals blogs en foto’s voor op de website. Daarnaast maken we ook dit jaar bijvoorbeeld weer een Simavi-kalender.

Mindwize en Simavi

Sinds 2013 werken wij met veel enthousiasme samen met Simavi op het gebied van particuliere fondsenwerving. De wijze waarop we samenwerken heeft zich in de loop der jaren doorontwikkeld. Waar Mindwize het totale fondsenwervende programma regisseerde en uitvoerde, voert in de huidige samenwerking Simavi de regie en adviseert en faciliteert Mindwize. Simavi maakt gebruik van de Mindwize CRM- applicatie, het campagne-management-systeem, de formulierenmodule, reports en dashboarding. Het direct-mail-jaarplan ontwikkelen Simavi en Mindwize gezamenlijk, waarbij Mindwize de creatie, inkoop, productie en verzending van de mailings verzorgt.

Over SimaviLogo Simavi

Simavi zet zich sinds 1925 in voor schoon water en beter sanitair in landen waar dit veel minder vanzelfsprekend is dan in Nederland. Simavi werkt aan de verbetering van het dagelijks leven van vrouwen en meisjes in 10 Afrikaanse en Aziatische landen. Krachtige vrouwen en meisjes verbeteren niet alleen hun eigen situatie, maar ook die van de mensen om hen heen.

Meer informatie vind je op de website van Simavi.

Ook waardevolle input verzamelen voor je fondsenwerving?

Heb jij problemen om de juiste input te krijgen? Welke hulp heb je daarbij nodig? Dat horen we graag (vrijblijvend natuurlijk). Neem contact op met Benjamin Braun via benjamin.braun@mindwize.nl of bel 06 – 11 56 84 88.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand nieuws over fondsenwerving campagnes in je inbox.