Kerstmagazine Stichting ParkinsonFonds

Hoe verhoog je de betrokkenheid van je donateurs?

Speciale nieuwsbrief Kerstmagazine

Voor Stichting ParkinsonFonds maken we elk jaar 4 nieuwsbriefmailingen. Rondom kerst pakken we altijd extra uit met een speciale nieuwsbrief in de vorm van een magazine. Met deze kersteditie willen we de donateurs betrekken met mooie verhalen. Zij vinden hierin een scala van interessante onderwerpen, maar ook wat extra hapklare content als kerstpuzzels en kerstrecepten.

Betrek je donateurs

Het doel van de nieuwsbrieven is niet om donaties op te halen (al vragen we wel altijd een gift), maar om de donateurs te betrekken bij het werk van Stichting ParkinsonFonds en de ziekte van Parkinson.

Door nieuwsbrieven te versturen kun je donateurs:

  • op de hoogte houden van bijvoorbeeld onderzoeken
  • betrekken bij interessante ontwikkelingen
  • aansprekende verhalen vertellen van bijvoorbeeld patiënten

“Onze donateurs waarderen het kerstmagazine elk jaar weer” – Stichting ParkinsonFonds

Tips voor een succesvolle nieuwsbrief

Als je regelmatig een nieuwsbrief verstuurt is dat een uitstekende manier om je achterban te informeren en gemotiveerd te houden voor een volgend donatieverzoek. Ontdek hier 5 suggesties waar je aan kunt denken als je de volgende nieuwsbrief samenstelt.

Hogere respons

De respons op deze mailing was 2% hoger dan gebruikelijk bij een nieuwsbrief. De gemiddelde gift was ruim 33% hoger. Ook al was het hoofddoel van de nieuwsbrief niet om donaties op te halen, deze extra giften zijn natuurlijk meer dan welkom.

Papieren magazine én online

De content van het magazine delen we ook op social media, nieuwsbrieven en de website.

Over Stichting ParkinsonFonds en MindwizeLogo Stichting ParkinsonFonds

Stichting ParkinsonFonds en Mindwize werken al meer dan 20 jaar succesvol samen. Mindwize werft crossmediaal fondsen om fundamenteel onderzoek naar de ziekte van Parkinson mogelijk te maken.

Via direct mail, telemarketing, deur-aan-deurdonateurswerving, online en Stopperadvertenties voor Stichting ParkinsonFonds is het donateursbestand in de afgelopen 20 jaar gegroeid naar zo’n 95.000 actieve donateurs.

Ook maakt Stichting ParkinsonFonds gebruik van het CRM-systeem van Mindwize, waardoor fondsenwervende campagnes gemakkelijk kunnen worden ingericht en gemonitord.

Wist je dat direct mail de grootste bron is voor grote gevers en legaten? Whitepaper direct mail

Ontdek de 5 redenen waarom direct mail zo relevant is!

Uit onderzoek blijkt dat direct mail een toegevoegde waarde heeft naast digitale communicatie.

Bij Mindwize houden we van direct mail. Niet alleen omdat het nog steeds effectief is om donaties te werven en donateurs te binden, maar ook omdat het een mooi medium is om emotie en urgentie over te brengen. De feiten van ons onderzoek spreken voor zich.

Download deze whitepaper en ontdek de 5 redenen waarom direct mail zo relevant is!

Download whitepaper

Vragen over deze campagne?

Neem dan contact op met Martijn Uijlenhoed via martijn.uijlenhoed@mindwize.nl of bel 023-5677000.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand nieuws over fondsenwerving campagnes in je inbox.