Jaarlijkse grote-geverscampagne voor Amref Flying Doctors

Mailing en telemarketing

Elk jaar maken we voor Amref Flying Doctors een grote-gevermailing die naar de meest betrokken en loyale donateurs gaat. Ongeveer twee weken later bellen we de donateurs die nog geen gift hebben gedaan.

Thema van de campagne: Droogte actieplan

De campagne is onderdeel van het meerjarenplan. Elk jaar vragen we de donateur om een bijdrage voor een speciaal project. Dit jaar was dat de extreme droogte in Afrika.

Het thema van de mailing was: Droogte actieplan. Help mee om gezondheidscrisis te bestrijden.

Doel van de campagne

In de mailing vroegen we aan donateurs die regelmatig grote giften doen om een eenmalige extra bijdrage voor het project.

Inhoud mailpack

Om de donateurs goed te informeren ontvingen ze een brief en een persoonlijk projectvoorstel met een geefladder. Er zat ook een liftnote bij: een oproep van een medewerker van een mobiele gezondheidspost.

Verder zaten in het mailpack een instructie en een bon om een eenmalige extra gift te doen.

Veel donateurs zijn bereid méér te geven

Veel donateurs zijn bereid om meer te geven als je ze daarom vraagt. Maar je moet natuurlijk wel weten hóé je dat vraagt. Onze fondsenwervers zijn enorm betrokken bij Amref Flying Doctors. Ze lezen zich goed in, zodat ze weten waar donaties zo hard voor nodig zijn. Ze zijn goed getraind en ze spreken de taal van de donateur. En dat zie je terug in de resultaten van deze campagne.

De resultaten

Socialcall belt de mensen na die nog niet gereageerd hebben op de giftvraag uit het mailpack.

Gemiddelde gift: 100 euro

De conversie: 32% (vorig jaar 27%)

Dit jaar was de conversie dus 5% hoger dan vorig jaar. Een mooi resultaat.

Whitepaper: Testen, optimaliseren en converteren met telemarketingWhitepaper telemarketing

Zo verhoog jij de conversie van jouw telemarketingcampagnes

Al meer dan 15 jaar experimenteert ons callcenter Socialcall met manieren om donateurs te inspireren, te betrekken én ze meer te laten geven. De ene keer volgen we een online leadgeneratie-campagne op met telemarketing en testen we de donor-journey. De andere keer experimenteren we breder met cross-selling.

In dit whitepaper gaan we in op twee campagnes die de campagnedoelstellingen overtroffen doordat we proposities hebben getest, keuzes hebben beperkt en betrokken gesprekken hebben gevoerd.

Download whitepaper

Over Amref Flying Doctors en Mindwize

Sinds 2005 werken we intensief samen met Amref Flying Doctors Nederland. Sinds 2016 helpen we ook om het donateursbestand in Zweden uit te breiden. En met succes. Amref Flying Doctors Zweden heeft inmiddels ongeveer 35.000 donateurs.

Over Amref Flying Doctors Logo Amref Flying Doctors

Amref Flying Doctors werkt aan een gezond en sterk Afrika. Want wie gezond is, kan beter voor zichzelf zorgen en ontsnappen aan armoede.

Vragen over deze campagne?

Neem dan contact op via info@mindwize.nl of bel 023-5677000.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand nieuws over fondsenwerving campagnes in je inbox.