Weeskinderen als Agnes naar school

Succesvolle grote-gever-mailings hebben allemaal één ding gemeen: de belangrijkste en meest trouwe donateurs krijgen een bijzondere behandeling. Daarnaast zijn een duidelijke geefvraag en slimme segmentatie onmisbaar (een goede selectie van donateurs op basis van geefhistorie en potentie). In 2021 hebben we voor Maryknoll Zusters van St. Dominicus voor het eerst een grote-gever-mailing ontwikkeld.

De donateur ontving een persoonlijk voorstel om een kleine school in Tanzania te helpen, zodat 200 weeskinderen elke dag onderwijs, maaltijden en een veilige haven hebben.

Grote gift voor onderwijs en maaltijden voor de kinderen

Een van de opvallende elementen in de mailing was een foto van Zuster Celeste waarop je ziet hoe zij lesgeeft aan twee kinderen, met een bericht uit haar naam op de achterzijde.

De donateurs ontvingen een:

  • C5-envelop
  • Foto
  • 8-inch-combola
  • Brief
  • Projectvoorstel

Gemiddelde gift: 2 keer zo hoog

De respons was hoger dan bij andere mailings aan deze groep donateurs in 2021 en de gemiddelde gift was 2 keer zo hoog: 35 euro versus 18 euro. De ROI was 75% hoger dan bij andere mailings in 2021.

Remindermailing

De respons van de remindermailing was ruim 1% hoger dan bij andere mailings aan deze groep donateurs in 2021 en de gemiddelde gift was 33% hoger: 20 euro versus 15 euro. De ROI was 40% hoger.

Over Stichting Maryknoll Zusters van St. Dominicus en Mindwize

Stichting Maryknoll Zusters van St. Dominicus heeft haar oorsprong in de USA, waar ook haar klooster is. We werken al meer dan 15 jaar samen om in Nederland crossmediaal fondsen te werven met direct mail, telemarketing, deur-aan-deur en online. Ook voor de kleinere stichtingen kunnen wij mooie resultaten behalen.

Maryknoll Zusters van St. Dominicus

Bekijk de website van de Maryknoll Zusters: https://www.maryknollzusters.nl/

Wil jij ook een grote-gever-mailing voor jouw organisatie?

Neem dan contact op met Robert Leendertse via robert@mindwize.nl

Wist je dat direct mail de grootste bron is voor grote gevers en legaten? Whitepaper direct mail

Ontdek de 5 redenen waarom direct mail zo relevant is!

Uit onderzoek blijkt dat direct mail een toegevoegde waarde heeft naast digitale communicatie.

Bij Mindwize houden we van direct mail. Niet alleen omdat het nog steeds effectief is om donaties te werven en donateurs te binden, maar ook omdat het een mooi medium is om emotie en urgentie over te brengen. De feiten van ons onderzoek spreken voor zich.

Download deze whitepaper en ontdek de 5 redenen waarom direct mail zo relevant is!

Download whitepaper

Vragen over deze campagne?

Neem dan contact op met Martijn Uijlenhoed via martijn.uijlenhoed@mindwize.nl of bel 023-5677000.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand nieuws over fondsenwerving campagnes in je inbox.