Nieuws voor fondsenwervers
Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen?
Ontvang elke maand fondsenwerving nieuws in je inbox.
Voor wie schrijf je je brief? Gaat het om de werving van prospects (potentiële donateurs) of schrijf je een brief naar contacten die eerder aan jouw organisatie hebben gedoneerd? De doelgroep bepaalt namelijk de belangrijkste onderdelen van je brief.
Donateurs werven doe je met een persoonlijke brief. Dit kun je op verschillende manieren doen. Gebruik bijvoorbeeld de naam van de ontvanger en kies voor persoonlijke voornaamwoorden als jij en ik. Daarnaast moet je je focussen op de kenmerken van de lezer: ”als een ouder weet jij ook…” of ”als inwoner van…” Als laatste, gebruik handschrift in je brief voor de laatste persoonlijke touch.
Je brief is geen brochure. Beschouw daarom jouw fondsenwervende brief als een schriftelijke vorm van een gesprek met je donateur. De opbouw en inhoud van je brief bepalen namelijk het succes. Gebruik onderstaande checklist om de inhoud van je brief te controleren en zo donateurs te werven.
Lees ook onze 30 tips voor een direct mail brief!
Mindwize is een fondsenwerving bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.
We hebben voor alle fondsenwervers in Nederland het boek ’99 tips voor meer donaties’ gemaakt. Praktische tips die direct toepasbaar zijn in de praktijk.
Download de 99 tips en lees meer over:
Het boek is een een praktische handleiding voor iedere fondsenwerver. Download het boek en pas de tips vandaag nog toe!
Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen?
Ontvang elke maand fondsenwerving nieuws in je inbox.