Relevante donateur communicatie met het Segmentatie Migratie Model

Minder kosten, beter resultaat

Iedere donateur is uniek. Uniek in zijn soort maar ook uniek in zijn geefgedrag. De ene donateur geeft periodiek een vast bedrag en de ander geeft incidenteel een bedrag naar aanleiding van een giftvraag. Verschillende type donateurs vragen om verschillende benaderingen. Relevantie is daarin cruciaal; donateurs willen met een boodschap benaderd worden waar ze zich mee kunnen identificeren.

Om relevant te zijn in je communicatie met je donateur is het belangrijk dat je eerst weet met wie je te maken hebt. De eerste stap die je hiervoor kunt ondernemen is je donateursbestand segmenteren. Mindwize ondersteunt veel goede doelen organisaties met haar fondsenwervingsactiviteiten en ziet dat veel organisaties hun database wel hebben gesegmenteerd maar dit niet of nauwelijks optimaal inzetten.

Mindwize heeft daarom een Segmentatie Migratie Model ontwikkeld wat eenvoudig is te implementeren en waarmee je nóg gerichter kunt communiceren met behulp van de specifieke segmenten. Met behulp van het model kun je iedere donateur benaderen met een boodschap/giftvraag die bij hen past.

Wat het model uniek maakt is dat we naast segmentatie ook de migraties bijhouden waarmee je in één oogopslag ziet waar de donateurs zich 1 jaar geleden bevonden ten opzichte van waar ze nu in het model staan.

Wil je nu meer weten over ons uniek Segmentatie Migratie Model?

Neem dan contact met ons op! 

 

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Wij helpen non-profits aan meer en betere donateurs

Ander fondsenwerving nieuws