Eerste wervende Direct Mail voor prospects van War Child Zweden

In korte tijd je organisatie uitbreiden naar Zweden, de lokale database ontwikkelen en de kerstperiode benutten om te leren en experimenteren? Laat dat maar aan War Child Zweden over.

Vanwege onze expertise op de Zweedse markt schakelden ze ons in voor hun eerste prospectmailing. Doel van deze mailing was om te testen:

  • of direct mail voor War Child Zweden zou kunnen werken
  • welke envelop voor de meeste conversie zorgt

Campagne- en teststrategie

Een paar weken voor kerst verstuurden we een geadresseerde prospectmailing naar een oudere doelgroep. De mailing bestond uit een envelop, een brief en 3 kerstkaarten om naar dierbaren te sturen:

Vervolgens ontvingen de nieuwe donateurs een bedankkaartje:

Vanuit Mindwize verzorgden we in samenwerking met het Zweedse kantoor:

  • Kwalitatieve vertaling van en aanscherping op een bestaand Nederlands pack, aangevuld met een aantal specifiek Zweedse zaken
  • Behoud van de War Child-identiteit
  • Een goede databaseselectie
  • Opzet en uitvoering DM enveloppentest
  • Resultaatmeting

Campagneresultaten

“Het resultaat was onder aan de streep zoals vooraf ingeschat”, vertelt Marieke Sassen. Zij is als account director vaker betrokken bij dit soort projecten in Zweden, België en Noorwegen. “Bij deze eerste DM merkten we dat de respons iets lager was dan vooraf verwacht. De gemiddelde gift was daarentegen een stuk hoger. De ROI van de campagne was goed.”

Over Mindwize & Zweden

We zijn inmiddels ruim 5 jaar actief in Zweden. We helpen ngo’s met het opbouwen van hun donorfile en het betrekken van donateurs bij de doelstellingen van de stichting via nieuwsbrieven, wervende mailings, telefoongesprekken etc. Zo zorgen we voor maximaal rendement.

Over War Child

Logo War Child

War Child helpt kinderen om los te komen van oorlogstrauma’s.

Kinderen die doodsbang zijn als zij bommen horen vallen. Of omdat ze geen ouders meer hebben. Of op de vlucht zijn. Bang voor opnieuw een oorlog. Angst kan ze hun leven achtervolgen, ook als het geweld allang voorbij is. De beelden blijven zich herhalen.

Kinderen horen niet zó bang te zijn. Met de steun van hun donateurs helpt War Child kinderen om zich veilig te voelen door het bieden van bescherming, onderwijs en mentale ondersteuning. Waar ook ter wereld. Op een veilige plek, maar vooral ook veilig in hun hoofd. Zoals in Libanon, geteisterd door corona en de verwoeste explosie in Beiroet, waar ze kinderen helpen hun nare ervaringen te verwerken en leren omgaan met hun heftige angsten.

Meer informatie vind je op de website van War Child. 

Is direct mail voorbij zijn piek? Whitepaper direct mail NL

Hoe relevant is direct mail in een wereld die steeds digitaler te werk gaat?

 

Uit onderzoek blijkt dat direct mail juist een toegevoegde waarde heeft naast digitale communicatie.

Wij bij Mindwize houden van direct mail. Niet alleen omdat het nog steeds zo effectief is om donaties te werven en donateurs te binden. Het is ook een mooi medium waarin je zicht, tast en interactie zo geschikt kunt gebruiken om emotie en urgentie over te brengen. Wij kunnen het je wel vertellen. Maar beter is de feiten van ons onderzoek voor zich te laten spreken.

Download deze whitepaper en ontdek de 5 redenen waarom direct mail zo relevant is!

Download het gratis whitepaper

Vragen over deze campagne?

Neem dan contact op met Marieke via onderstaand formulier.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand fondsenwervingsnieuws in je inbox.