Veel donateurs zijn bereid om meer te geven als je ze daarom vraagt.

De uitdaging
Al 6 jaar bellen we doorlopend naar bestaande donateurs van het Aidsfonds. Elke maand krijgen we van Aidsfonds hiertoe nieuwe gegevens aangeleverd van donateurs die we kunnen bellen. Het doel is om zoveel mogelijk mensen hun maandelijkse donatie te laten verhogen (upgrade).
Onze strategie
Veel donateurs zijn bereid om meer te geven als je ze daarom vraagt. Maar je moet natuurlijk wel weten hóé je dat vraagt. Onze fondsenwervers zijn enorm betrokken bij het Aidsfonds. Ze lezen zich goed in, zodat ze weten waar donaties zo hard voor nodig zijn. Ze zijn goed getraind en ze spreken de taal van de donateur. En dat zie je terug in de resultaten van deze campagne.
Het resultaat
Conversie: tussen de 25% en 30%
Gemiddelde upgrade per donateur: 55 euro per maand (dat is dus bovenop wat ze al gaven)
Download whitepaper testen, optimaliseren en converteren met telemarketing“De resultaten van onze upgrade-campagnes zijn en blijven uitstekend. Dit is vooral te danken aan een dedicated team van ervaren en betrokken agents.”
Yvonne van Poelgeest | Coördinator Contactcentrum DonateursOver het Aidsfonds
Met de steun van trouwe supporters en donateurs zet het Aidsfonds zich in voor iedereen die met hiv en aids te maken heeft. In Nederland en in de rest van de wereld. Ze gaan voor een wereld zonder hiv en aids.
Sinds 2017 werken we samen met het Aidsfonds en voeren we de telemarketing upgrade-campagne uit. Een fijne samenwerking met elke maand meer donateurs die meer gaan geven.