#GivingTuesday Campagne Trombosestichting Nederland

Voor De Trombosestichting hebben we een Facebook-campagne gemaakt rondom Giving Tuesday 2020 (1 december). De oproep was: Kent u iemand die trombose heeft (gehad)? Geef dan een steuntje in de rug en maak zelf kans op een verwenpakket. #GivingTuesday #voorwiegeeftu

De campagne ging een week van tevoren van start. Met minimale aanpassingen kunnen we de Facebook-advertentie ook na Giving Tuesday blijven gebruiken.

Campagne overzicht

Bewegend beeld doet het goed op Facebook. We ontwikkelden meerdere beelden die elkaar opvolgden.

Je ziet cadeaupapier met een patroon van geïllustreerde rode druppels. Het papier verandert in een prop. Aan de kant waar de prop begint, komen de bloeddruppels bij elkaar. Dit beeldt het ontstaan van een bloedprop uit. Achter het cadeaupapier verschijnt een warme foto van een kind met een volwassene, een opa of oma, ‘een potentieel familielid’. Vervolgens bengelt over het beeld een label met de tekst: Voor wie geeft u over een week / vandaag / op 1 december?

Warmmakertje

Op de Facebook-tijdlijn van De Trombosestichting plaatsten we van tevoren al een warmmakertje. Hiervoor maakten we een filter van de cadeauverpakking met de rode druppels die mensen over hun foto heen konden ‘plakken’.

Ingezette middelen

Bekijk hier de animatie die wij gemaakt hebben voor Trombosestichting Nederland

Facebook timeline post

Facebook Timeline cover 1 december

Voorbeelden Facebook posts

Preview profielfoto Facebook

Trombosestichting Nederland

De Trombosestichting Nederland zet zich in voor een toekomst zonder tromboseleed. Door goede voorlichting verminderen zij de kans op trombose. De Trombosestichting Nederland werkt aan betere medicijnen en betere behandeling van trombose door het financieren van onderzoek. Zo dragen zij bij aan een beter leven van mensen met trombose.

Ieder uur krijgen 11 mensen in Nederland trombose. Per dag overlijden er ongeveer 43 mensen aan trombose: 3 aan trombose in de longen, het been, de arm of onderbuik, en 40 aan een trombose in de hersenen of het hart.
Dat moet stoppen! Meer onderzoek is nodig om het aantal trombosegevallen te verminderen en daar kunnen wij de Trombosestichting Nederland bij helpen!

Logo Trombosestichting Nederland

Extra informatie

Wij helpen goede doelen en non-profits aan meer en betere donateurs door middel van aansprekende campagnes en verfijnde data-analyses. We zetten mensen aan tot actie. We zorgen voor meer giften en bouwen aan waardevolle relaties. Met meer dan 25 jaar ervaring weten we wat werkt om het beste resultaat te bereiken zodat jouw organisatie de wereld een beetje mooier te maken.

Vragen over deze campagne?

Neem dan contact op met Berry Lommerse via onderstaand formulier.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand fondsenwerving nieuws in je inbox.