Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Wil je meer tips ontvangen over het werven en behouden van donateurs?
Stel, je voert campagne op Facebook, Instagram en LinkedIn om geld in te zamelen voor slachtoffers van een natuurramp in Azië. Dan wil je graag weten: wat is ons bereik? Wat is de mediawaarde? En hoe doen andere goede doelen het? Met de gratis Social Media Monitor van Mindwize kom je erachter.
De Social Media Monitor geeft je elk kwartaal inzicht in de mediawaarde van jouw organisatie en stelt je in staat die te vergelijken met andere goede doelen.
De mediawaarde is een bedrag in euro’s. We berekenen de mediawaarde van je organisatie op basis van het gemiddeld aantal volgers en posts op alle social-media-kanalen.
Ook maken we gebruik van de inkoopwaarde van online media. Dat wil zeggen: het theoretische bereik per bericht + wat dit via betaalde online media zou kosten.
Social media is een belangrijk onderdeel van de activiteiten van een goed doel. Je kunt projecten onder de aandacht brengen, bewustzijn creëren en donaties ophalen.
Maar bijblijven kan lastig zijn, want het social-medialandschap verandert elke dag. En social media kunnen ook een bron zijn van negatieve publiciteit.
Daarom is het belangrijk dat je je activiteiten monitort en evalueert, zodat je je online strategie kunt aanscherpen of bijsturen.
Hier kun je de Social Media Monitor aanvragen. Je ontvangt dan elk kwartaal een rapport (pdf) met een overzicht van de resultaten van een groeiend aantal organisaties. Het meest recente rapport ontvang je direct.
Vul dan de vragenlijst in en geef je social-media-links door. Je krijgt van ons een seintje zodra je organisatie is opgenomen in de tellingen.
Wil je meer tips ontvangen over het werven en behouden van donateurs?