Mystery donateursonderzoek naar online geefgedrag

Maar liefst 95% van de goede doelen over de hele wereld laten kansen liggen om hun online fondsenwerving – met vaak simpele oplossingen – een stuk krachtiger te maken. Dit blijkt uit een onderzoek door NextAfter en Salesforce naar online geefgedrag. De onderzoekers deden een online donatie en schreven zich in voor de e-mailnieuwsbrief bij 630 verschillende goede doelen, waaronder 75 goede doelen Nederland.

In deze whitepaper staan de belangrijkste adviezen die wij uit het onderzoeksrapport haalden. En we vertaalden dit voor jou naar 7 nieuwe adviezen voor meer en hogere online donaties.

  1. Test aanmeld- en donatieformulieren om er zeker van te zijn dat ze goed werken.
  2. Bied websitebezoekers eens iets anders dan de nieuwsbrief in ruil voor hun e-mailadres.
  3. Zorg voor goede bedankt- en bevestigingspagina’s met vervolgstappen.
  4. Benut e-mail om donateurs te werven en te behouden.
  5. Vraag op de donatiepagina om een periodieke standaard gift. En geef een goede reden om te doneren.
  6. Maak online doneren gemakkelijk.
  7. Maak e-mails menselijker en persoonlijker.

Download whitepaper

Wil je ook meer en hogere online donaties?

Neem dan contact op met Balazs Horvath (in het Engels) via balazs.horvath@mindwize.nl of bel 023-567 7000.

Andere whitepapers

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand fondsenwervings-nieuws in je inbox.