Tips voor je e-mail
Ben jij bezig met je fondsenwervingscampagne en weet niet zo goed waar te beginnen met je e-mail?
Lees deze 9 tips over hoe je doeltreffende e-mail maakt voor je fondsenwervingscampagne!
Deze tips zijn afkomstig van het whitepaper “99 tips voor meer donaties”. Deze whitepaper is geschreven op basis van ons onderzoek rondom fondsenwervingscampagnes. Lees ze en pas ze direct toe voor jouw fondsenwerving!
1. Zet je aanbieding in je onderwerpregel
Een onderwerpregel heeft hetzelfde doel als een enveloppe tekst: zorgen dat de ontvanger de boodschap wil lezen.
Meer tips voor een goede onderwerpregel vind je hier!2. Wissel nieuwsbrieven af met actie e-mailingen
Zorg ervoor dat je actie e-mailing maar over één onderwerp gaat.
3. Personaliseer je onderwerpregel
Mensen lezen graag hun eigen naam. Maak er gebruik van.
4. Test je onderwerp regel voordat je uitrolt
Het mooie van e-mailmarketing is dat je vrijwel meteen resultaat hebt. Test twee onderwerp regels op een klein bestand en gebruik de onderwerp regel met het beste openingspercentage voor de rest van het bestand.
5. Gebruik de uitslag van de test voor je direct mail
Grote kans dat de meest aantrekkelijke openingsregels voor een e-mail ook de meest aantrekkelijke zin is voor je envelop. De onderwerp regel van een e-mail is in feite wat de enveloppe tekst is voor een direct mailing. E-mail is vele malen goedkoper om te testen.
Bekijk hier meer tips voor het testen van je fondsenwervingscampagne!6. Geef plaatjes altijd een link mee
Mensen klikken op plaatjes, dus zorg dat elk plaatje een link meekrijgt naar je landing page.
7. Vraag om een donatie aan het begin en aan het einde
Op deze manier staat er altijd een oproep tot doneren in het beeldscherm van de lezer.
8. Zet een goed bedanktraject op voor nieuwsbrief-inschrijvers
Bedank voor het inschrijven. Stuur daarna een e-mail waarin je nogmaals bedankt en waarin je vertelt wat de donateur nog meer kan doen (Facebook, Twitter, eigen actie starten). Stuur een paar dagen later een e-mail die donaties aan het werk laat zien. Daarna kun je de nieuwe inschrijver meenemen met je reguliere nieuwsbrief.
Tips voor een succesvolle nieuwsbrief? Hier vind je ze!9. Maak een actieve link
Vertel mensen precies wat er gebeurt als ze op de link klikken: ‘Klik hier en doneer 25 euro om een kind te redden.’
Wil je nog meer tips voor meer donaties? Download de 99 tips!