De uitdaging
Wil je online leads genereren, dan moet je weten hoe je een campagne opbouwt en welke onderwerpen en concepten goed converteren. We beginnen daarom altijd met een workshop inclusief een brainstorm. Onlangs deden we dat met Stichting DierenLot.
Onze strategie
In de workshop laten we onder meer zien hoe je een goede leadgeneratiecampagne opbouwt, uit welke onderdelen zo’n campagne bestaat en hoe je zorgt voor conversie. We laten ook veel voorbeelden zien, zodat je al onbewust gaat nadenken over ideeën voor je eigen stichting. Daarna brainstormen we samen over onderwerpen en concepten voor je eigen campagne.
De workshop duurt 4 uur. Dit komt onder andere aan bod:
- Soorten leadgeneratie-campagnes en voorbeelden
- 10 categorieën om leads te werven
- Brainstorm-sessie: wat kunnen we bedenken voor elke categorie?
- Het belang van testen
- Targeten van je doelgroep
De general manager en drie fondsenwervers van Stichting DierenLot kwamen voor de workshop naar ons kantoor. Vanuit Mindwize waren een conceptontwikkelaar (creatie), online marketeer en accountmanager aanwezig. Teamleader Data en Digital Marketing Berry Lommerse leidde de workshop. Er kwamen heel goede ideeën van beide kanten.
Het resultaat
Uit de brainstorm kwamen 100 ideeën. Die hebben we in een enquête gezet en vervolgens lieten we alle deelnemers van de workshop stemmen. Daar rolde een top 3 uit. De top 3 ideeën werkten wij uit in een concept. Na het testen rollen we de campagne die het beste scoort uit en gaan we adverteren op verschillende platformen.
Er is een mooie leadgeneratiecampagne uit gekomen: de Dag van de Dierenhulpverlener op 21 mei. Mensen kunnen op deze dag een kaartje sturen naar hun favoriete Dierenhulporganisatie.
Naast de grote hoeveelheid positieve reacties zijn er ook ruim 3.000 kaartjes verstuurd naar de verschillende dierenhulporganisaties.
De vervolgstappen
Omdat deze actie zo succesvol was gaat Stichting Dierenlot deze actie in oktober met Dierendag nog een keer herhalen.
Ook interesse in een brainstormworkshop Online Leadgeneratie? Neem contact op met Berry Lommerse via berry.lommerse@mindwize.nl.
In de workshop werden we ‘gedwongen’ om out of the box te denken. Dit resulteerde in nieuwe inzichten en verrassende leadconcepten
Rachelle Metz | Fondsenwerver bij Stichting Dierenlot
Over Stichting Dierenlot en Mindwize
We werken al vanaf 2019 samen op het gebied van donateursadministratie, donateursservice, telemarketing inbound en outbound en online.
Stichting DierenLot is in 2005 opgericht om op te komen voor verwaarloosde, mishandelde, in de steek gelaten en gewonde dieren. We hebben het dan niet alleen over huisdieren, maar ook over andere gezelschapsdieren en dieren in de Nederlandse natuur. DierenLot geeft steun aan een groot netwerk van lokale en regionale dierenhulporganisaties, zoals dierenambulances, dierenasielen en meer gespecialiseerde opvangen voor speciale dieren. In totaal zo’n 250 organisaties door heel Nederland.