Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen?
Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief.
Ben jij bezig met je online campagne en weet je niet zo goed hoe je je landingspagina kunt verbeteren?
Deze tips zijn afkomstig van het whitepaper “99 tips voor meer donaties”. Deze whitepaper is geschreven op basis van ons onderzoek rondom fondsenwervingscampagnes. Lees ze en pas ze direct toe voor jouw fondsenwerving!
Lees de 8 tips over hoe je een efficiënte landingspagina maakt voor je online campagne.
Verwijder alle navigatie die je bezoeker kan afleiden van het donatieformulier. Vaak wordt een landingspagina buiten de site om gebouwd.
Stuur mensen niet naar je algemene pagina, maar maak voor iedere campagne een aparte pagina (een landingspagina), specifiek gericht op de boodschap van je direct mail of e-mail. Herhaal je aanbieding. Gebruik dezelfde beelden voor de herkenbaarheid.
Geef mensen zekerheid over wat je doet met hun geld. Geef bevestiging.
Zorg ervoor dat mensen kunnen doneren zonder de pagina te verlaten. Bij elke extra klik verlies je respons.
Vermeld je contactinformatie duidelijk voor eventuele laatste vragen, vermeld je keurmerken (bv. CBF of Anbi).
Verschillende bedragen, eenmalig of maandelijks. Maar zet in op een maandelijkse donatie.
Maak een goede gepersonaliseerde bedankpagina en stuur een gepersonaliseerde e-mail om te bedanken. Kom terug op de donatie, het donatiebedrag en bedank uitgebreid en persoonlijk.
Tips voor je e-mail? Je vindt ze hier!
De eerste drie e-mailtjes zetten de toon voor de rest van je relatie. Heet welkom, bedank, laat zien dat je goede dingen doet met de donatie.
We hebben voor alle fondsenwervers in Nederland het boek ’99 tips voor meer donaties’ gemaakt. Praktische tips die direct toepasbaar zijn in de praktijk.
Download de 99 tips en lees meer over:
Het boek is een een praktische handleiding voor iedere fondsenwerver. Download het boek en pas de tips vandaag nog toe!
Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen?
Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief.