Wat heb jij nodig om waardevolle input voor je fondsenwerving op te halen bij je projecten?
Fotografie en video
Er gaat een fotograaf of videomaker met je mee op projectreis. Die fotografeert en/of filmt ter plekke. Onze beeldmakers weten hoe zo’n projectreis gaat, ze bereiden zich goed voor en verdiepen zich in het project en de gebruiken van het land.
Vooraf maken we een fotografie- en videoplan. Daarin staat precies wat voor foto’s en video’s nodig zijn. We slaan trouwens twee vliegen in één klap: je hebt niet alleen beeld voor de fondsenwervende campagnes, maar ook voor de communicatieuitingen van je stichting, bijvoorbeeld op de website.
Verhalen ophalen en interviewen
Samen met jou halen we verhalen over de projecten door mensen te interviewen. Van tevoren maken we een duidelijk projectreisplan. Daarin staat welke soort verhalen we zoeken en welke mensen we graag willen spreken. Een arts, een moeder, een patiënt? We bereiden de interviews zo goed mogelijk voor. Maar eenmaal ter plekke houden we ogen en oren open voor het onverwachte ‘haakje’ dat ook waardevol kan zijn voor je fondsenwerving.
Lokale partners trainen om zelf verhalen op te halen
Hoe zorgen we dat je lokale partners voortaan kwalitatieve input aanleveren voor de fondsenwerving, zonder dat zij het gevoel hebben dat dat ten koste gaat van hun projectwerk? Daar helpen we graag bij. Tijdens de projectreis trainen we hen om oog te krijgen voor de juiste verhalen. En samen zoeken we een manier die het makkelijk maakt om die verhalen bij jou te krijgen.