Tips voor een landingspagina

Ben jij bezig met je online campagne en weet je niet zo goed hoe je je landingspagina kunt verbeteren?

Deze tips zijn afkomstig van het whitepaper “99 tips voor meer donaties”. Deze whitepaper is geschreven op basis van ons onderzoek rondom fondsenwervingscampagnes. Lees ze en pas ze direct toe voor jouw fondsenwerving!

Lees de 8 tips over hoe je een efficiënte landingspagina maakt voor je online campagne.

1. Zorg voor zo weinig mogelijk ontsnappingsmogelijkheden op de pagina

Verwijder alle navigatie die je bezoeker kan afleiden van het donatieformulier. Vaak wordt een landingspagina buiten de site om gebouwd.

2. Gebruik campagnepagina’s

Stuur mensen niet naar je algemene pagina, maar maak voor iedere campagne een aparte pagina (een landingspagina), specifiek gericht op de boodschap van je direct mail of e-mail. Herhaal je aanbieding. Gebruik dezelfde beelden voor de herkenbaarheid.

3. Gebruik weinig tekst en spits die toe op de vraag

Geef mensen zekerheid over wat je doet met hun geld. Geef bevestiging.

4. Maak het makkelijk om te geven

Zorg ervoor dat mensen kunnen doneren zonder de pagina te verlaten. Bij elke extra klik verlies je respons.

5. Kweek betrouwbaarheid

Vermeld je contactinformatie duidelijk voor eventuele laatste vragen, vermeld je keurmerken (bv. CBF of Anbi).

6. Geef verschillende opties om te doneren

Verschillende bedragen, eenmalig of maandelijks. Maar zet in op een maandelijkse donatie.

7. Bedank netjes

Maak een goede gepersonaliseerde bedankpagina en stuur een gepersonaliseerde e-mail om te bedanken. Kom terug op de donatie, het donatiebedrag en bedank uitgebreid en persoonlijk.

Tips voor je e-mail? Je vindt ze hier!

8. Zet een goed vervolgtraject op

De eerste drie e-mailtjes zetten de toon voor de rest van je relatie. Heet welkom, bedank, laat zien dat je goede dingen doet met de donatie.

Wil je nog meer tips voor meer donaties? Download de 99 tips!

Meer fondsenwervings-tips


Stel een vraag
?

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.