Social-impact-campagne voor Stichting Opkikker
Het verhaal van Bjorn op Opkikkerdag
Via sociale media kun je heel veel mensen bereiken, zeker als je een aansprekend verhaal vertelt. Met een goede campagne kun je e-mailadressen verzamelen van mensen die hun betrokkenheid tonen en ze vragen om een donatie. Voor Stichting Opkikker ontwikkelden we een online campagne met als basis een video over Bjorn, die samen met zijn ouders een Opkikkerdag kreeg.
Opwarmen, in actie zetten en om een donatie vragen
We richtten ons op mensen in Gelderland. Ten tijde van de campagne draaide er een grote campagne op Omroep Gelderland waarbij er geld voor Stichting Opkikker werd opgehaald. Deze campagne werd gedragen middels diverse televisie-uitzendingen, abri’s die door de provincie werden gehangen en meer.
De campagne die wij maakten bestond uit 3 fasen met elk een eigen call-to-action en een doel.
In fase 1 kregen opa’s, oma’s en ouders de video over Bjorn te zien:
In fase 2 zetten we de mensen in actie en creëerden we meer betrokkenheid. Wie de video had bekeken, kreeg posts en ads te zien met links naar de website: https://opkikker.nl/de-opkikkerdag-van-bjorn/
In fase 3, wanneer mensen op de website kwamen, vroegen we om een donatie.
Resultaten
We zagen het volgende:
- Fase 1 (verhaal vertellen): 10 x meer mensen bereikt dan vóór de campagne
- Fase 2 (in actie zetten): 5 x meer websiteverkeer
- Fase 3 (om donatie vragen): 10 keer zoveel donaties
Het was de eerste keer dat Stichting Opkikker op deze manier een campagne inzette.
”Ondanks dat het mediabudget niet heel hoog was, zijn wij zeer tevreden met het resultaat en de samenwerking!”
Sebastiaan Huijsmans | Teamleider fondsenwerving, marketing & communicatieOver Stichting Opkikker
Stichting Opkikker biedt lichtpuntjes voor gezinnen of een ouder met een ziek kind. Het hele gezin beleeft een Opkikkerdag. Een dag zonder zorgen.
Download online leadgeneratie whitepaper