Social impact campagne voor stichting Opkikker

Social impact campagne voor stichting Opkikker

Social-impact-campagne voor Stichting Opkikker

Het verhaal van Bjorn op Opkikkerdag

Via sociale media kun je heel veel mensen bereiken, zeker als je een aansprekend verhaal vertelt. Met een goede campagne kun je e-mailadressen verzamelen van mensen die hun betrokkenheid tonen en ze vragen om een donatie. Voor Stichting Opkikker ontwikkelden we een online campagne met als basis een video over Bjorn, die samen met zijn ouders een Opkikkerdag kreeg.

Opwarmen, in actie zetten en om een donatie vragen

We richtten ons op mensen in Gelderland. Ten tijde van de campagne draaide er een grote campagne op Omroep Gelderland waarbij er geld voor Stichting Opkikker werd opgehaald. Deze campagne werd gedragen middels diverse televisie-uitzendingen, abri’s die door de provincie werden gehangen en meer.

De campagne die wij maakten bestond uit 3 fasen met elk een eigen call-to-action en een doel.

In fase 1 kregen opa’s, oma’s en ouders de video over Bjorn te zien:

In fase 2 zetten we de mensen in actie en creëerden we meer betrokkenheid. Wie de video had bekeken, kreeg posts en ads te zien met links naar de website: https://opkikker.nl/de-opkikkerdag-van-bjorn/

In fase 3, wanneer mensen op de website kwamen, vroegen we om een donatie.

Resultaten

We zagen het volgende:

Het was de eerste keer dat Stichting Opkikker op deze manier een campagne inzette.

”Ondanks dat het mediabudget niet heel hoog was, zijn wij zeer tevreden met het resultaat en de samenwerking!”

Sebastiaan Huijsmans | Teamleider fondsenwerving, marketing & communicatie

Over Stichting Opkikker

Stichting Opkikker biedt lichtpuntjes voor gezinnen of een ouder met een ziek kind. Het hele gezin beleeft een Opkikkerdag. Een dag zonder zorgen.

Download online leadgeneratie whitepaper

Ontdek andere succesvolle campagnes om te groeien

Stel een vraag
?

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.