Onderzoek geïntegreerde fondsenwerving

Bij Mindwize geloven we in geïntegreerde fondsenwerving. En niet alleen wij. Er is uitgebreid onderzoek gedaan, en bewezen, dat donateurs die via meerdere kanalen benaderd worden, meer geven en bovendien loyaler zijn. Om zoveel mogelijk uit je fondsenwerving te halen is het dus essentieel om donateurs via meerdere kanalen te benaderen.

Maar we weten ook dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is. Verschillende databases, aparte afdelingen en verschillende fondsenwervers beletten in de praktijk vaak de transitie van een donateur van de online wereld naar de offline wereld – en andersom.

Hoe gaan goede doelen om met geïntegreerde fondsenwerving?

We namen de proef op de som. We maakten 26 goede doelen blij met een online donatie.

Is het een warm, lauw of koud welkom voor donateurs?

Daarna volgden we zes maanden lang al hun interacties met ons. Digitaal, live, via mobiel en via telemarketing.

De verrassende conclusies hebben we voor jou opgeschreven. Download hier de whitepaper en vergelijk de scores van geïntegreerde fondsenwerving met die van je eigen organisatie.

En? Zeg eens eerlijk… was het een warm, lauw of koud welkom voor jullie donateurs?.

Onderzoek geïntegreerde fondsenwerving door Bas van Breemen en Marieke Sassen.

Meer weten over dit onderzoek?

Neem contact op met Marieke Sassen of Bas van Breemen, vul het contact formulier in of bel ons op 023 – 56 77 000.

Bekijk onze andere whitepapers

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen?
Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief.