Uitstekende datakwaliteit voor fondsenwerving

Correcte, actuele gegevens van jouw achterban zijn belangrijk voor een goede fondsenwerving. Zonder de juiste data sluiten jouw projecten en communicatie daarover minder goed aan op de situatie en verwachtingen van jouw donateurs. Uitstekende datakwaliteit is dan ook een must voor iedere fondsenwerver. Maar welke stappen moet je zetten om dat te bereiken?

In welke fase jouw organisatie ook zit, 5 de stappen die gezet moeten worden voor het verbeteren van datakwaliteit zijn:

1. Bepaal welke gegevens je nodig hebt

Welke gegevens heeft jouw organisatie nodig om het doel te bereiken? Dit kunnen vooralsnog complete adresgegevens (inclusief telefoonnummer en e-mailadressen) zijn. Maar je wilt vastleggen op welke momenten en op welke manier je je donateur hebt benaderd. Je wilt weten op welke communicatie hij heeft gereageerd en welke reactie dat was. Je wilt misschien vastleggen welke thema’s zijn interesses hebben. Welke gegevens van jouw achterban bieden nieuwe kansen?

2. Definieer richtlijnen voor data vastlegging

Door richtlijnen te maken welke data je wilt vastleggen en op welke manier weten alle medewerkers van jouw organisatie welke gegevens vereist zijn voor jouw marketing- en communicatieactiviteiten. Klantprofielen worden hierdoor evenredig en kunnen goed gebruikt worden voor data selectie.

3. Bekijk welk systeem

Als je hebt bepaald welke gegevens jouw organisatie nodig heeft en hoe je deze wilt vastleggen, moet duidelijk worden of jouw huidige systemen deze gegevens op kunnen slaan en verwerken. Soms volstaat een simpele crm-oplossing.

4. Verbeter je datakwaliteit

De volgende stap is het vinden van manieren om de datakwaliteit daadwerkelijk te kunnen verbeteren. Door validatiesystemen worden jouw data verrijkt met behulp van diverse bronbestanden. Maar is dat voldoende. Of is het mogelijk om de interesses van jouw klanten via website statistieken of rapportages uit email marketing te verrijken? Er zijn verschillende manieren om je datakwaliteit te verbeteren. Welke manieren jij kiest, is mede afhankelijk van de gegevens die je zoekt.

5. Beoordeel wie je kan helpen

Bepaal tenslotte welke partijen jou kunnen helpen met het verbeteren van de datakwaliteit van jouw organisatie. Mindwize helpt je graag op weg. We kunnen je helpen om donateursgegevens te verrijken, communicatiemomenten vast te leggen en selecties te maken voor een telemarketing-, direct mailing- of e-mail campagne. We doen dat voor tientallen goede doelen, nationaal en internationaal. We verhogen daarmee de relevantie van jouw communicatie en het rendement op je inspanningen.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close