Zorg voor contrast in je Direct mail

Tips voor de kijkfase van je Direct mail

Mindwize heeft meer dan 25 jaar ervaring in het werven van donateurs voor stichtingen. In al die jaren hebben we meer dan 400 miljoen direct mailingen verstuurd. We hebben daarmee geleerd welke technieken de respons op jouw brief kunnen verhogen. In deze rubriek ”Tips voor meer donaties” geven we je tips voor direct mail, maar ook voor e-mail en landingspagina’s. Tips die je meteen na het lezen al kunt toepassen.

Tips voor de kijkfase
De kijkfase van jouw direct mail brief duurt maximaal 15 seconden. Daarin moet je zorgen dat je de lezer voor je wint. Met onderstaande tips zorg je ervoor dat je bepaalde drempels vermijdt.

Pas op met exotische fonts 
Een ”harlow solid italic” staat misschien mooi, maar is moeilijk leesbaar.

Lijn tekst links uit
Tekst die is uitgevuld of in het midden uitgelijnd, is veel moeilijker te lezen.

Kijk uit met kapitalen
Kapitalen zijn moeilijk te lezen

Gebruik niet teveel diapositief
Het ziet er vaak mooi uit, maar is moeilijk leesbaar. Eventueel één zin, nooit je hele brief

Voorzichtig met gekleurde tekst
Gekleurde letters hebben minder contrast.

Over ons

Mindwize helpt non-profits aan meer en betere donateurs door middel van aansprekende campagnes en verfijnde data-analyses. We zetten mensen aan tot actie. We zorgen voor meer giften en bouwen aan waardevolle relaties. Met 25 jaar ervaring weten we wat werkt om het beste resultaat te bereiken zodat jouw organisatie de wereld een beetje meer geluk kan brengen.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close