Voorspellen door te testen

Testen om te voorspellen

Mindwize heeft meer dan 25 jaar ervaring in het werven van donateurs voor stichtingen. In al die jaren hebben we meer dan 400 miljoen direct mailingen verstuurd. We hebben daarmee geleerd welke technieken de respons op jouw brief kunnen verhogen. In deze rubriek ”Tips voor meer donaties” geven we je tips voor direct mail, maar ook voor e-mail en landingspagina’s. Tips die je meteen na het lezen al kunt toepassen.

Test om te voorspellen
Bij het inzetten van je direct mailing, e-mailing of landingspagina wil je weten op welke boodschap door jouw doelgroep het beste reageert. Testen helpt om het effect van toekomstige acties voor jouw organisatie te voorspellen. Het laat je zien wat werkt en wat niet werkt. Het vertelt waar en hoe je jouw budget het meest effectief kunt inzetten.

Test om onderbuik gevoel weg te nemen
”Ik geloof niet in het meesturen van een cadeau”. ”Mijn donateurs lezen geen brief van twee pagina’s”. Dit zijn uitspraken vanuit het onderbuik gevoel. Testen helpt om dit gevoel te bevestigen of weg te nemen.

Test maar één ding tegelijk
Als je verschillende versies van je uiting wilt testen is het belangrijk om maar één element te wijzigen. Alleen dan kun je bepalen waar het verschil in respons vandaan komt.

Wat kun je testen?
Bij een direct mailing: envelopkleur, -tekst en -formaat. Onderwerp van je brief, vraagbedragen, hoeveelheid tekst, kleurgebruik, wel of geen premium, wel of geen personalisatie, wel of geen folder

Bij een e-mailing: onderwerpregel, personalisatie, foto’s, kopregel, aanbieding, lengte, kleurgebruik, mailmoment

Bij een landingspagina: kopregel, lengte tekst, soort en grootte van afbeeldingen, volgorde formulieren, vraagbedragen, kleur van knoppen, boodschap op de knoppen.

Wil je meer weten over het testen van je online en offline campagnes? Neem vandaag nog contact met ons op!

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close