Facebookposts die interactie uitlokken

Als je de Facebookpagina van jouw organisatie beheert, wil je interactie met je fans bereiken. Het kan best lastig zijn om berichten te plaatsen waar jouw achterban op reageert. In de praktijk blijkt dat bepaalde type Facebookposts goed werken om een ”like” of een reactie te krijgen. Wij zetten ze hieronder op een rij.

Tips voor meer interactie op je Facebook pagina

1. Stel een vraag
Het ligt voor de hand, maar toch wordt deze simpele regel heel vaak vergeten. Door geen vraag in je post te stellen, ontneem je je fans een voor de hand liggende kans om te reageren. Zorg dat je vraag laagdrempelig is. Op makkelijke vragen wordt eerder gereageerd dan op ingewikkelde. Of kies voor een multiple choice vraag.

2. Vraag om een like
Onderzoek geeft aan dat het expliciet vragen om een like tot wel 200% meer interactie oplevert. Het lijkt een beetje opdringerig maar als je dit type post niet te vaak inzet, krijg je gegarandeerd meer interactie op je pagina.

3. Zoek de verschillen
Het oplossen van een raadsel of puzzel zorgt voor een positief gevoel en daarmee voor een positieve associatie met jouw organisatie. Laat bijvoorbeeld zien welk verschil jullie in een bepaalde situatie hebben kunnen maken. Een beeld van voor en nadat jullie hulp hebben geboden. En vraag welke verschillen je fans zien.

4. Geef ”Vind ik leuk” een eigen betekenis
Een klik op de ”Vind ik leuk” button is een belangrijke doelstelling voor Facebook marketing. Door in je post te schrijven: klik op ”Vind ik leuk” als je ook wilt…. dat leeuwen niet in een kooi thuishoren of klik op ”Vind ik leuk” als je vroeger ook… graag buiten speelde met je vriendjes verlaag je de drempel voor een reactie.

5. Maak de zin af
Begin een zin en vraag je fans om je stelling af te maken in hun reactie. Hiermee zorg je ervoor dat je fans meer betrokken raken bij jouw doel.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

 

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close