Trouwe donateurs kun je verdienen

Trouwe donateurs zijn het mooiste dat jouw organisatie kan hebben. En trouwe donateurs kun je verdienen door 2 zaken steeds voor ogen te houden
1. Voer de dingen uit die je donateur verwacht
2. Zorg dat je donateur weet dat je naar hem luistert

Hoe eenvoudig bovenstaande lijkt, we weten in de praktijk dat de juiste uitvoering van deze activiteiten complex is. Het draait om communicatie. Online en offline. Donateurs  hebben steeds meer communicatiekanalen tot hun beschikking. Met het regelmatig sturen van direct mailings, bedankbrieven, updates en nieuwsbrieven zorg je voor een regelmatige en groeiende stroom van donaties.

En wil je jouw donateurs loyaal houden? Zorg dan voor regelmatig contact en probeer zo persoonlijk mogelijk te zijn. Digitale media zijn heel geschikt om het contact met je donateurs te versterken.

Social media

Zenden is niet sociaal. Je Facebookposts en tweets moeten zorgen voor sympathieke interactie. Vraag om de mening van je fans en reageer op hun respons.

Email marketing

E-mail marketing kan heel persoonlijk zijn. Maak een profiel van de donateurs waarvan je het email adres hebt. Dat begint bij zijn naam. Maar ook geboortedatum (verjaardag!), gezinssamenstelling, en voorkeuren (welk type project van jouw organisatie heeft zijn belangstelling) zijn kenmerken die je heel goed kunt gebruiken om een digitale nieuwsbrief meer persoonlijk te maken.

Online tevredenheidsonderzoek

De ultieme klantenbinder is een tevredenheidsonderzoek. Stuur een digitale enquête en vraag wat je donateurs van jouw activiteiten en communicatie vindt. Waar liggen kansen voor verbetering? Wat verwacht hij voor de toekomst? Laat weten wat je met zijn feedback hebt gedaan door de resultaten van je onderzoek te publiceren.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close