Online succes voor het goede doel

De ALS Icebucket Challenge is hét online marketing succes van deze zomer. Van Bill Gates tot Britney Spears; van Lady Gaga tot Mark Zuckerberg en van Mark Rutte tot Edwin Evers. Het is op dit moment niet eenvoudig om nog een beroemdheid te noemen die nog niet heeft deelgenomen aan de ALS Icebucket Challenge

Online marketeers wereldwijd zijn vol bewondering over het enorme succes van de actie. Via Facebook werden er al meer dan 2,4 miljoen video’s gedeeld. De ALS association maakt vandaag bekend dat er dankzij de virale video’s in de Verenigde Staten tussen eind juli en 24 augustus al 70,2 miljoen dollar is opgehaald. In dezelfde periode vorig jaar was dat een bedrag van 2,5 miljoen dollar.

De regels van de Ice Bucket Challenge zijn simpel en effectief. Je gooit voor de camera een emmer ijswater over je hoofd. Je plaatst het filmpje op Facebook en je daagt maximaal drie anderen uit om binnen 24 uur hetzelfde te doen. Wie de uitdaging niet aanneemt, wordt geacht minimaal 75 euro over te maken naar een stichting die wetenschappelijk onderzoek naar de ongeneeslijke ziekte ALS financiert. Natuurlijk mag je ook doneren als je de emmer water wel over je hoofd uitstort!

Dat het nog niet zo eenvoudig is om een emmer ijswater over je hoofd te gooien blijkt wel uit het complilatiefilmpje ”Ice Bucket Challenge Fails”. Dit filmpje boordevol bloopers met een hoofdrol voor een emmer ijswater is inmiddels al meer dan 10 miljoen keer bekeken…

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close