Meten van je online prestaties

Goede doelen realiseren zich dat het belang van een sterke aanwezigheid op het internet groeit. Door de inzet van online marketing kunnen organisaties en stichtingen hun achterban steeds beter informeren en betrekken bij hun doel. En dat stopt natuurlijk niet bij het bouwen van een website.

Er zijn tientallen online hulpmiddelen beschikbaar om je site te verbeteren, nieuwe donateurs te vinden en de wensen van je achterban te achterhalen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je de juiste gereedschappen gebruikt. Uit alle aanbod van online tools selecteerden wij 5 onmisbare. Je begrijpt dat we daarbij niet om de hulpmiddelen van Google heen kunnen…

5 online marketing tools die je zeker moet gebruiken

1. Website analyse

De belangrijkste tool voor het meten van je website is een website analyse programma. Hiermee zie je hoeveel bezoekers je site heeft gekregen in een bepaalde periode. Waar deze bezoekers vandaan kwamen en wat ze op je site hebben gedaan. Er zijn verschillende analyse programma, maar Google Analytics is de meest gebruikte.

2. Zoekwoorden kiezen

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA) begint bij het selecteren van de juiste zoekwoorden voor jouw organisatie. Met de Google zoekwoordenplanner krijg je inzicht in het zoekvolume op bepaalde zoekwoorden, kun je suggesties krijgen voor nieuwe zoekwoorden of uitbreiding van zoekwoorden op bestaande advertentiecampagnes. Je kunt de zoekwoordenplanner gebruiken als je een Google Adwords account hebt.

3. Snelheid van je site

Je site moet snel werken. Niet alleen om te zorgen dat je bezoekers op je site blijven, ook Google beoordeelt de snelheid van je site en besluit mede op basis daarvan of je een goede positie in de zoekresultaten krijgt. Met Pagespeed Insights (van Google…) kun je voor jouw site bepalen hoe snel deze wordt geladen, ook voor mobiele apparaten.

4. Techniek van je site

Google is binnen Europa de belangrijkste zoekmachine. Het is dus van groot belang dat de site van jouw organisatie door Google goed gevonden wordt. Met  de Google webmaster tools kun je de indexering van je site beoordelen en eventueel te verbeteren.  Je kunt zien welke links op je site niet werken en of Google problemen ondervindt bij het indexeren van je site. I

5. Conversie optimaliseren

Welke tekst of afbeelding op je site zorgt voor de meeste kliks? Moet je donatieknop rood of oranje zijn voor het beste rendement? Door zogenaamde online A/B testen kun je dat soort vragen beantwoorden. Optimizely is een tool waarmee je eenvoudig wijzigingen aan je pagina kunt testen ten opzichte van het huidige ontwerp en bepalen welke wijzigingen positieve resultaten opleveren.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close