Links verzamelen voor vindbaarheid

Een goed vindbare website voor jouw organisatie is voor een belangrijk deel afhankelijk van het aantal links dat naar jouw website verwijst. Linkbuilding is daarmee een belangrijke marketing activiteit. Een goed begin is om je site aan te melden bij link-directories zoals goede-doelen.startpagina.nl of goede-doelen.startkabel.nl.

Linkprofiel

Maar voor zoekmachine optimalisatie moet je zorgen dat je een gevarieerd profiel aan links opbouwt. Je moet op zoek naar links op verschillende soorten sites. Niet alleen overzichtspagina’s, maar bijvoorbeeld ook op blogs of in reacties op blogs.

Linkteksten schrijven

Voor het schrijven gelden een aantal eenvoudige regels die we hieronder geven. Door je hieraan te houden krijg je meer rendement van de links die je plaatst.

Duidelijke teksten

Schrijf heldere, beschrijvende tekst voor links. Tekst met kernbegrippen hebben de voorkeur. Bezoekers lezen namelijk vaak niet de tekst op een site; ze zoeken naar opvallend gemarkeerde trefwoorden. Een link tekst moet buiten de context van de omringende tekst te begrijpen zijn.

Doen: Dit blijkt uit het onderzoek van de Dierenbescherming onder ruim vijfhonderd hondenbezitters.
Niet doen: De website van Greenpeace is vernieuwd.

Kondig een link niet letterlijk aan

Schrijf teksten die prettig te lezen zijn. Links hoeven niet van tevoren te worden aangekondigd. Ook is het overbodig om het mechanisme achter het volgen van een link te beschrijven.

Doen: Dankzij de noodopvang van het Rode Kruis konden honderden mensen geholpen worden.
Niet doen: Klik hier voor meer foto’s van de getroffen gebieden.

Maak link teksten niet te lang

Een link mag best meerdere woorden bevatten, maar gebruik niet meer woorden dan nodig is om de bezoeker te laten begrijpen waar de link naartoe gaat.

Doen: Het Rode Kruis maakt zich grote zorgen over de slachtoffers van het geweld in Syrië.
Niet doen: Het Rode Kruis maakt zich grote zorgen over de slachtoffers van het geweld in Syrië.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

 

 

 

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close