Hoe vaak kun je een nieuwsbrief sturen?

Mindwize verzorgt de verzending van email nieuwsbrieven voor verschillende organisaties. We gebruiken hiervoor Clang, een ‘’state of the art’’ e-mail marketing platform. Met Clang bieden we professionele organisaties dé oplossing voor alles wat nodig is voor e-mailmarketing én gepersonaliseerde pagina’s. Met deze alles-in-één software kunnen we campagnes creëren, segmenteren, beheren en analyseren.

Clang verzamelt waardevolle klantgegevens en actualiseert deze. Clang kan een boodschap individueel en relevant maken. Alle e-mailings die we maken zijn uitstekend te volgen en te analyseren. Zo zie je precies welke actie werkt en welke niet. Dankzij Clang kunnen we conversie en retentie duurzaam verhogen.

Eén van de meest gestelde vragen die we bij het versturen van e-mailings krijgen is: “Hoe vaak kan ik mijn digitale nieuwsbrief versturen?”. Dat hangt van een aantal factoren af, maar onderstaande, algemene richtlijnen gelden ook voor jouw organisatie:

Zorg voor regelmaat
Belangrijker dan de frequentie waarmee je jouw e-mailing verstuurt, is de regelmaat waarmee je het doet. Regelmatig verzenden toont aan dat je actief en daarmee betrouwbaar bent.

Niet te vaak, niet te weinig
Je kunt je nieuwsbrief naar onze mening maximaal één keer per week en minimaal één keer per maand versturen. Vaker zorgt voor irritatie, minder vaak zorgt ervoor dat je abonnees niet aan je denken in de tussenliggende periodes. In onze ervaring blijft het openings- en doorklikratio op een hoog niveau door 15-20 keer per jaar je bestand te e-mailen.

Hou dit vol
Start met een frequentie waarvan je zeker weet dat je die vol kunt houden. Het verhogen van het aantal verzendingen van je nieuwsbrief kan altijd. Als je goede content hebt, worden je abonnees daar alleen maar blij van. Minder vaak gaan verzenden is geen goede reclame voor jezelf. Je abonnees kunnen het gevoel krijgen dat zij niet belangrijk genoeg zijn, dat jij je niet aan afspraken houdt of dat je het te druk hebt en geen nieuwe klanten nodig hebt.

Kies een vaste dag
Als je voor jezelf een vaste dag of datum bepaalt waarop je je nieuwsbrief verstuurt, zorg je ervoor dat je een stok achter de deur hebt om op tijd nieuwe content te produceren. Bovendien zullen lezers ervaren dat ze op je kunnen rekenen.

Werk vooruit
Maak een kalender met verzendmomenten en onderwerpen voor je nieuwsbrief. Schrijf vooruit zodat je altijd op tijd kunt verzenden.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close