Hard of zacht?

Hard of zacht?

Het is niet vanzelfsprekend dat alle e-mail nieuwsbrieven die jij verstuurt, ook de inbox van je abonnees bereiken.

Deliverability is daarom een belangrijk aandachtspunt in e-mailmarketing. Wordt de e-mail afgewezen door de ontvangende server, dan is dat een bounce. Je berekent het totaal aantal bounces door het aantal afgeleverde mails af te trekken van het aantal verstuurde e-mails. De bounce ratio geeft inzicht in de kwaliteit van de e-mailadressen in de database. De bounce ratio berekenen je met de volgende formule:

Bounce ratio = (verstuurde e-mails – afgeleverde e-mails) / aantal verzonden e-mails) * 100.

Er bestaat een verschil tussen hard bounces en soft bounces. Een gebouncete e-mail kan door de volgende volgende oorzaken ontstaan:

  • Het e-mailadres van de ontvanger bestaat niet meer (hard bounce)
  • Het e-mailadres van de ontvanger is verkeerd geschreven en bestaat niet (hard bounce)
  • Het bericht wordt aangezien als spam door de server van de provider van de ontvanger (hard bounce)
  • De server van de ontvanger is tijdelijk niet beschikbaar (soft bounce)
  • De inbox van de ontvanger is vol (soft bounce)

Clang

Mindwize gebruikt Clang, een ‘’state of the art’’ e-mailmarketing platform. Met Clang bieden we professionele organisaties dé oplossing voor alles wat nodig is voor e-mailmarketing, én meer.

Met deze alles-in-één software kunnen we campagnes creëren, beheren en analyseren. Clang verzamelt automatisch waardevolle klantgegevens en actualiseert deze. Clang kan elke boodschap individueel en relevant maken; op het juiste moment. Dankzij Clang kunnen we conversie en retentie duurzaam verhogen.

Clang heeft een geavanceerd Bounce Management systeem. Met dit systeem controleer en beheer je de niet-geopende e-mails uit jouw campagne. Ook kun je zorgen voor een automatische opschoning van de e-mailmarketing databases en krijg je inzicht in soft- en hard bounces.

Wil je meer weten over onze aanpak van e-mail marketing? Kijk op de site van Let’sgroo of bel vandaag nog naar Mindwize op 023 5677000 en vraag naar de Online afdeling.

Over ons

Mindwize helpt non-profits aan meer en betere donateurs door middel van aansprekende campagnes en verfijnde data-analyses. We zetten mensen aan tot actie. We zorgen voor meer giften en bouwen aan waardevolle relaties. Met 25 jaar ervaring weten we wat werkt om het beste resultaat te bereiken zodat jouw organisatie de wereld een beetje meer geluk kan brengen.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close