Checklist voor online donatieknop

De doneerknop is voor veel goede doelen één van de belangrijkste posities op hun website. Hieronder onze checklist voor het effectief inzetten van je donatieknop.

  • Groot en duidelijk
    Deze tip ligt voor de hand, maar kijk vandaag nog eens kritisch naar jouw donatiebutton. Kun je hem als bezoeker binnen een seconde vinden?
  • Kleur
    Oranje en rood blijken voor webshops de meest gebruikte kleur voor de bestelknop. Kies in ieder geval een kleur die afwijkt van je huisstijlkleur(en).
  • Geef een reden
    Beschrijf bij je knop een urgente reden om te doneren. Wat gebeurt er als je nu doneert?
  • Rust en ruimte
    Haal onnodige navigatielinks en -buttons rondom de donatiebutton weg. Zorg ervoor dat er geen afleiding is.
  • Ook voor mobiel
    Zorg dat je donatieknop ook duidelijk in beeld blijft als je site wordt bezocht met een tablet of smartphone. Kies voor een responsive design of beter nog: maak een aparte mobiele site.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

 

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close