De basis van online marketing

basis online marketingSEO, CPM, affiliate marketing, retargeting, dynamic banners, Adwords, A/B testen, email marketing, leadgeneratie…. het kan je al snel gaan duizelen als je begint met internetmarketing.

Je eerste zorg is een sterke basis. Je website is de basis van je online marketing inspanningen. Jouw website moet qua vormgeving en structuur gebaseerd zijn op het doel dat jouw organisatie online nastreeft.

Wil je vooral informeren? Meer naamsbekendheid bereiken? Zoek je inschrijvingen voor je digitale nieuwsbrief? Fans voor je Facebook pagina? Of wil je zoveel mogelijk online donaties behalen? Hou hier rekening mee bij het inzetten van online marketing. Hieronder de 5 stappen de de basis vormen voor de online strategie van ieder goed doel.

1. Bepaal je doelstelling(en)

De doelstelling(en) van je website moet voor jou – en iedere bezoeker – overduidelijk zijn. Je online inspanningen moeten gericht zijn op het behalen van deze doelstelling(en).

2. Bepaal de inrichting van je site

Welke informatie wil je delen? Wat is écht belangrijk voor je bezoekers? Wat moet een bezoeker op jouw site doen? Met een goede inrichting van je website zorg je ervoor dat bezoekers vanuit zoekmachines op de juiste plek landen. Of eenvoudig en op een voor hen overzichtelijke manier worden doorverwezen naar een andere pagina in je site. Zorg voor een structuur die – zowel voor Google als voor je bezoekers – duidelijk is.

3. Plaats ”calls to action”

Calls to action (inschrijven nieuwsbrief, download brochure, doneer) zorgen ervoor dat je je doelstellingen bereikt. Plaats duidelijke ”calls to actions” op vaste plekken op zoveel mogelijk pagina’s in je site.

4. Publiceer regelmatig ‘verse’ informatie

Gebruik een eigen ”branded” blog om regelmatig nieuwe content aan je site toe te voegen. Geef advies en informatie weg in de vorm van e-books, rapporten en proefabonnementen. Vraag bezoekers om hun gegevens en zorg ervoor dat bezoekers eenvoudig contact met jou kunnen opnemen.

5. Optimaliseer en verbeter

Gebruik een website analyse programma als Google Analytics om zoveel mogelijk informatie over je bezoekers te verzamelen. Waar komen ze vandaag? Welke pagina’s worden bezocht? Hoeveel conversies worden behaald? Met deze informatie kun je je site verbeteren

Wij kunnen je helpen

Je kunt bij Mindwize terecht voor de strategie, creatie, productie en donorcare van on- en offline campagnes. Aan iedere stap in het proces besteden wij de grootst mogelijke zorg. Onze focus daarbij is het creëren van wederzijds waardevolle relaties. Neem vandaag nog contact met ons op.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close