7 tips voor mobiele emailmarketing

In Nederland wordt meer dan 40% van de nieuwsbrieven geopend op een smartphone of tablet. En dat aandeel groeit. Tijd dus om na te denken hoe jouw email ook op een mobiel apparaat scoort.  Hieronder onze tips voor het optimaliseren van je e-mail marketing voor mobiel.

  1. Onderwerp

    Mobiele apparaten knippen de onderwerpregel vaak af bij 15 karakters. Zorg dus voor een korte, duidelijke onderwerp beschrijving.

  2. Pre-header

    De eerste regel van de tekst in je nieuwsbrief wordt op een mobiel apparaat ”ter promotie” van je nieuwsbrief gebruikt. Kies dus zorgvuldig de eerste woorden in je nieuwsbrief.

  3. Tekstlengte

    Schermen van mobiele apparaten zijn kleiner dan het gemiddelde scherm van een desktop. Maak je boodschap dus kort en duidelijk..

  4. Timing

    E-mail op mobiel wordt op andere tijdstippen gelezen dan op bijvoorbeeld de desktop. De praktijk leert dat tijdens het weekend en tijdens de ochtend en avondspits (in de trein van en naar kantoor) veel e-mail mobiel wordt gelezen. Meet de leesmomenten van jouw mail en gebruik deze kennis voor een volgende verzending.

  5. Design

    Dankzij responsive design is het mogelijk om je digitale nieuwsbrief automatisch aan te laten passen aan het apparaat waarop hij wordt gelezen. Zo worden bijvoorbeeld tekstblokken onder elkaar gezet en hoeft de ontvanger niet van links naar rechts te scrollen.

  6. Call to action

    Met een kleiner scherm en de vinger als muis wordt het lastiger om een ”gewone” online nieuwsbrief te lezen.  Een voor mobiel geoptimaliseerde e-mail heeft grote, duidelijke elementen om op te klikken.

  7. Landingspagina

    Komt de bezoeker vanuit je mobiele nieuwsbrief op een landingspagina (bijvoorbeeld je donatiepagina..)? Zorg dan dat die ook geoptimaliseerd is voor mobiel!

Wij kunnen je helpen
Je kunt bij Mindwize terecht voor de strategie, creatie, productie en donorcare van online en offline campagnes. Aan iedere stap in het proces besteden wij de grootst mogelijke zorg. Onze focus daarbij is het creëren van wederzijds waardevolle relaties.

Meer weten? Neem vandaag nog contact met ons op.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close