7 regels voor het maken van goede advertenties

Heeft jouw organisatie een Adwords of Grants campagne bij Google? Neem vandaag eens een paar uur de tijd om de kwaliteit van je advertenties te controleren. Goede advertenties krijgen van Google een hoge kwaliteitsscore. Met een hoge score betaal je minder per klik en wordt je advertentie hoog in de zoekresultaten getoond.

7 regels voor het maken van goede advertenties

1. Maak specifieke advertentiegroepen
Bij het opbouwen van je Adwords campagne moet je zorgen dat iedere advertentiegroep is toegespitst op één product of dienst van jouw organisatie. Een goede leidraad daarbij is dat iedere landingspagina in je site een eigen advertentiegroep heeft.

2. Kies de juiste zoekwoorden
Gebruik de woorden die je op je landingspagina’s gebruikt ook als zoekwoord. Combinaties van 2 of 3 zoekwoorden werken beter dan 1 zoekwoord. Meer inspiratie nodig? Gebruik de zoekwoordplanner van Google.

3. Zet zoekwoorden in je advertentie
Door zoekwoorden in (de kop van) je advertentie op te nemen kun je gebruikers direct laten zien dat jouw advertentie betrekking heeft op hun zoekopdracht. En verhoog je daarmee de kans op een klik.

4. Maak eenvoudige advertenties
Probeer je verhaal krachtig, onderscheidend en kort te vertellen. Waarom zou de bezoeker op jouw advertentie (en niet die van een andere organisatie) klikken?

5. Gebruik een sterke call to action
Met een call to action geef je lezers een reden om te klikken. Voorbeelden zijn: vraag een brochure aan, doneer nu, zoek, registreer…

6. Test verschillende advertenties
Gebruik verschillende teksten en calls to action om te zien wat het meest effectief is voor jouw doel. Google rouleert jouw advertenties binnen 1 groep automatisch. Na een tijdje kun je zien welke advertentie het beste werkt.

7. Controleer de prestaties
Beoordeel regelmatig de klikfrequente en conversies van jouw advertenties. Experimenteer met nieuwe zoekwoorden en aarzel niet om slecht presterende advertenties uit te zetten.

Mindwize beheert de Adwords- en Grants campagnes van verschillende goede doelen. Wil je weten wat wij voor het resultaat van jouw campagne kunnen betekenen? Neem vandaag nog contact met ons op.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close