Nieuwe functionaliteiten van Gmail

Wie herkent het niet? De inbox van je email loopt dagelijks vol met berichten waarvan je de helft (of meer) eigenlijk ongelezen wegklikt. Gmail wil je gaan helpen je e-mails efficiënt te beheren door je inbox overzichtelijker te maken.

In de nieuwe Gmail, die vanaf deze maand wordt uitgerold, is sprake van 5 inboxen, herkenbaar aan ‘tabs’. De belangrijkste van deze vijf ‘tabs’ is de primaire box. Hier komen de berichten die Google ”…what you really, really want…” noemt. Berichten van familie, vrienden en collega’s. Deze box wordt direct bij het openen van Gmail getoond, zowel op desktop als mobiel.

Daarnaast zijn er ‘tabs’ voor berichten vanuit social media, promotions, updates en forums. ver en Een volle inbox herkenbaar? Per box wordt aangegeven hoeveel nieuwe e-mailberichten er sinds de laatste inlog zijn binnengekomen en dus niet langer hoeveel ongeopende berichten er in de mailbox zitten.

Voor e-mail marketeers betekenen deze nieuwe functionaliteiten een serieuze bedreiging. Als jouw nieuwsbrief in de box ‘promotions’ landt, is de kans op een lagere openingsratio (en daarmee lagere conversie) van jouw nieuwsbrief.

Maar geen paniek. Er zijn een aantal simpele dingen die je moet doen om te zorgen dat jouw nieuwsbrief gelezen blijft:

  • Vermijdt algemene onderwerpregels als ”nieuwsbrief juni 2013” of ”nieuwsbrief van <mijnorganisatie>”.
  • Zorg ervoor dat de afzender een persoon is met een echt e-mailadres in plaats van info@mijnorganisatie of (nog erger) noreply@mijnorganisatie.
  • Gebruik een eenvoudige template. Eén lettertype, één kolom, één foto. Misschien moet je zelfs overwegen om je logo eruit te halen.
  • Kies één onderwerp. Je kunt er beter voor kiezen om alle onderwerpen die je nu in je nieuwsbrief verzamelt te gebruiken voor meerdere mailings. Ontvangers blijken zich eerder af te melden voor nieuwsbrieven met een veelheid aan onderwerpen, die ze eens per maand krijgen. Stuur minder, maar vaker.
  • Maak je e-mails zo persoonlijk en relevant mogelijk.
  • Test, test en test opnieuw. Zorg ervoor dat je weet wat jouw aanhang het liefst leest.

Mindwize stuurt maandelijks tienduizenden email nieuwsbrieven voor verschillende organisaties. Wil je weten hoe we ook voor jou waardevolle e-mailings met een hoge openingsratio kunnen inzetten? Neem vandaag nog contact met ons op.

 

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close