Hoe krijg je bruikbare inzichten in al je data?

Als fondsenwerver heb je de beschikking over grote hoeveelheden waardevolle gegevens. Via digitale kanalen leer je alles wat je wilt weten over je publiek, hun gedrag en hun voorkeuren. Het is gemakkelijker dan ooit om deze gegevens te verzamelen. Maar zonder gespecialiseerde kennis is het bijna onmogelijk om toegang te krijgen tot alle gegevens. Laat staan om deze informatie om te zetten in bruikbare inzichten.

Daarvoor kunnen wij voor jou een online dashboard instellen. Zodat je die rijkdom aan gegevens kunt gebruiken om betere beslissingen te nemen en meer impact te maken met je goede doel.

Maak kennis met het online dashboard op maat

Online dashboards bestaan al tientallen jaren. De afgelopen jaren zijn het gebruiksgemak en de integratie met de standaard digitale marketingplatforms echter sterk verbeterd. Online dashboards zijn allang geen luxeproducten meer die alleen maar betaalbaar waren voor organisaties met veel middelen. Tegenwoordig zijn ze beschikbaar voor iedereen – en onmisbaar om de concurrentie een stap voor te blijven.

Belangrijk bij het inrichten van een online dashboard zijn kennis van de eindgebruiker, inzicht in de behoeften van de organisatie en begrip van gebruikersinterfaces. Ook moet je alles weten over de platforms die als gegevensbron functioneren, inclusief de metriek en kenmerken van deze kanalen. En natuurlijk alles met een scherp oog voor detail en kwaliteitscontrole.

Alleen als aan al deze vereisten is voldaan, kun je het besluitvormingsproces over de hele linie naar een hoger niveau tillen: van contentmakers die hun posts op social media willen optimaliseren tot senior managers die betere investeringsbeslissingen willen nemen voor hun strategische plannen op de langere termijn.

“Toen Mindwize de nieuwe online rapportagedashboards van Intact America presenteerde, was ik opgetogen. Gegevens waar ik voorheen geen directe toegang toe had, waren ineens binnen handbereik. De informatie helpt Intact America om ons publiek beter te begrijpen – wie ze zijn, hoe ze reageren op verschillende inhoud en hoe en welke verschillende kanalen bijdragen aan ons programma. Dit rijkere begrip zal ons helpen betere beslissingen te nemen en een grotere impact voor onze zaak te bereiken.”

– Georganne Chapin, Founding Executive Director, Intact America

Wil jij ook betere beslissingen nemen op basis van gegevens?

Bij Mindwize helpen we al meer dan 25 jaar non-profitorganisaties over de hele wereld met hun informatiemanagement, fondsenwervingsprogramma’s en het verkrijgen van inzichten. We zetten onze ervaring graag in om onze klanten te helpen bij het nemen van betere, datagestuurde beslissingen en om hun fondsenwervingsprogramma’s te laten groeien.

Laat hieronder je gegevens achter, dan nemen wij contact met je op voor een vrijblijvend gesprek over al je wensen. We horen graag van je!

Vraag direct een vrijblijvend gesprek aan om samen te kijken naar wat jij nodig hebt.

Meer fondsenwervings-blogs

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand fondsenwerving nieuws in je inbox.

Heb je vragen? Neem contact met ons op!