E-mail marketing trends

Met de groei van het gebruik van social media als Facebook en Twitter lijkt de rol van e-mail marketing steeds kleiner. Het tegendeel is waar. E-mail marketing werkt heel goed als je het als organisatie op de juiste manier gebruikt.

De belangrijkste trends in e-mail marketing voor 2014

1. Mobiel

Ruim de helft van e-mail nieuwsbrieven wordt geopend op een mobiel apparaat. Je moet zorgen dat je content geschikt is voor het lezen op een smart Phone of tablet. Korte teksten, duidelijke links en calls to action. Gebruik een opmaak in 1 kolom en fonts met een minimale grootte van 13 pixels. En zorg dat ook de landingspagina mobiel goed leesbaar moet zijn. Heb je een complexe structuur van je site of huidige nieuwsbrief? Zorg dan dat deze wordt omgezet naar responsive design. Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid van de gebruikersinterface

2. Content

Lange nieuwsbrieven worden vervangen door korte, gepersonaliseerde communicatie. Waardevolle content is tekst en beeld die relevante informatie over je branche of vak biedt. Waardevolle content zorgt ervoor dat jouw doelgroep tot bepaalde inzichten komt of vermaakt wordt. Door in 2014 consequent waardevolle content via e-mail te verspreiden kun je je onderscheiden van andere organisaties en bouw je een trouwe aanhang op. De volgende stap is ”smart content”. Je kent de behoeftes en interesses van de ontvangers van je e-mail en zorgt ervoor dat de inhoud van je boodschap is aangepast aan deze wensen.

3. Timing

Het moment van verzenden van je e-mail boodschap is van groot belang. Veel e-mail tools hebben de mogelijkheid om geautomatiseerd mailings te versturen. Door bepaalde triggers te gebruiken (verjaardag van je ontvanger, bepaalde periode na het downloaden van een brochure of whitepaper) vergroot je de kans dat de ontvanger je boodschap zal lezen.

4. Video

Met alle informatie die ons (via internet) bereikt raken we steeds visueler ingesteld. Vooral video wordt heel aantrekkelijk gevonden. Dankzij nieuwe technieken als HTML5 is het mogelijk om video rechtstreeks in de e-mail zelf op te nemen. Volgens Marketingprofs wordt 2014 het jaar van de video in e-mail.

5. Leads koesteren

In 2014 zullen steeds meer organisaties een ”lead nurturing” plan maken. Nieuwe leads die interesse tonen in jouw organisatie wordt met zorgvuldig getimede informatie in een geleidelijk proces meer aan jouw organisatie gebonden. Door te beginnen met educatieve content en in een volgend bericht te vertellen over jouw oplossing kun je een nieuwe lead tot donateur maken en uiteindelijk zorgen dat hij zijn ervaringen deelt met zijn netwerk.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close