Voordelen van een insert campagne

Het meesturen van een folder, mailing of brochure van jouw organisatie met een tijdschrift of programmablad vormt een prima alternatief of aanvulling op geadresseerd mailen of huis-aan-huis bezorging.

Een insert campagne heeft een aantal belangrijke voordelen:

  • Je bereikt een selectieve en effectieve verspreiding van je boodschap voor relatief lage kosten
  • De lezer bepaalt zelf wanneer hij de boodschap tot zich neemt. Hierdoor wordt reclame sneller als positief ervaren
  • Abonnees van een tijdschrift hebben een grote belangstelling voor ”hun” blad en zullen jouw boodschap ook met interesse lezen

Er worden in Nederland ongeveer 1.200 verschillende tijdschriften uitgegeven. Daarmee is er eigenlijk voor iedere doelgroep wel een tijdschrift. Er worden in ons land ook nog een 1700 vaktijdschriften uitgegeven, voor elke branche minstens  één. De oplage van een tijdschrift is een belangrijk criterium om te bepalen of deze geschikt is voor de doelstelling van jouw organisatie. In Nederland worden de oplages van de meest tijdschriften gemeten door een het Instituut voor Media Auditing, het HOI. Deze partij is onafhankelijk en een HOI certificering betekent een betrouwbaar oplage cijfer. Van ruim 100 tijdschriften in Nederland worden ook de bereikcijfers gemeten en gepubliceerd door het Nationaal Onderzoek Multimedia. De NOM Doelgroepmonitor geeft informatie over het profiel van de lezers. Er wordt gedetailleerde informatie verzameld over vrijetijdsbesteding, interesses en activiteiten, gebruik van producten en merken op gebied van cosmetica, voeding, apparatuur en financiën, over autobezit en gebruik, winkelbezoek en waarden. Tijdschriften bieden diverse mogelijkheden om mailings, folders of brochures op te nemen. Deze zijn afhankelijk van de bindwijze. Denk aan het meenieten, los insteken of opplakken op een advertentiepagina. Door rekening te houden met kosten, oplage, bereik en doelgroepinformatie kun je voor jouw organisatie de beste keuze maken voor je insert-campagne. Mindwize heeft veel ervaring in het organiseren van insert campagnes voor goede doelen. We kunnen ook voor jouw organisatie de beste prijzen en voorwaarden onderhandelen voor een campagne met een hoog rendement. Interesse wat een insert campagne voor jouw organisatie kan betekenen? Neem contact op met Helen Brunemann of Martina Simicevic via dit formulier.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close