Vermogende donateurs vinden

ABN AMRO, Mees Pierson en de Universiteit van Maastricht hebben onlangs onderzoek gedaan naar het geefgedrag van vermogende Nederlanders. Met het onderzoek wilde men 3 zaken achterhalen: welk deel van de vermogende Nederlanders is filantropisch actief, waarom geeft men en welke thema’s zijn voor de rijkere Nederlander het belangrijkst? Je kunt dit filantropierapport 2014 hier downloaden.

Maar liefst 92% van de vermogende Nederlanders blijkt structureel te geven aan goede doelen. Gezondheidszorg, natuurbescherming en armoedebestrijding in het buitenland zijn de favoriete thema’s bij de rijke donateurs.

Uit het onderzoek blijkt ook dat de vermogende donateurs willen weten waar hun geld terecht komt. Ze willen zien dat hun gift goed terecht komt en echt een verschil maakt. Ze verwachten transparantie over de uitgaven van het goede doel waaraan ze geven en beheersing van de directiesalarissen. De donerende miljonairs willen ook graag echt betrokken raken bij de goede doelen waar ze aan geven.

Rijke donateurs geven niet alleen geld

Waar alle Nederlanders gemiddeld zo’n € 200 per jaar doneren aan goede doelen, daar ligt het gemiddelde geefbedrag bij vermogenden op €5.195 De hoogste donaties komen van eigenaren van een eigen onderneming. Zij schenken gemiddeld € 14.135 per jaar. Miljonairs die hun geld via een schenking of erfenis hebben gekregen geven gemiddeld € 11.824 aan het goede doel. De vermogende gevers blijken niet alleen geld te doneren. Maar liefst 34% van de respondenten uit het onderzoek is actief als vrijwilliger.

Onder de donateurs of in het ledenbestand van jouw organisatie zitten ongetwijfeld ook vermogende donateurs. Ben je benieuwd wie dat zijn? Mindwize heeft hiervoor de Wealth Overlay ontwikkeld.

Met behulp van de Wealth Overlay filteren wij de donateurs uit je bestand die de potentie hebben om veel te geven. Met de juiste aanpak hebben ze het potentieel om een veel grotere financiële bijdrage te leveren aan het goede werk dat jouw organisatie doet.

 

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close