Samenwerken voor meer donaties

Nederlanders zijn in 2013 ondanks de economische recessie meer gaan geven aan het goede doel. Vooral de grotere goede doelen blijken te profiteren van de toegenomen vrijgevigheid. Brancheorganisatie VFI (Vereniging van Fondsenwervende Instellingen) publiceerde cijfers waaruit blijkt dat de inkomsten afgelopen jaar met meer dan 5% zijn toegenomen.

Het zijn vooral de grote doelen die steeds meer geld binnenhalen aan donaties en giften. Hoe doen ze dat toch? Samenwerking blijkt het toverwoord. Door samen te werken met bedrijven, media, vrijwilligers en andere goede doelen ontstaat een groter effect van iedere actie en stijgen de donaties.

Onze tips voor het werven van meer donaties voor jouw vereniging of stichting

Werk samen met bedrijven

Bedenk welke bedrijven jouw idealen ook nastreven. Het Wereld Natuur Fonds haalt een belangrijk deel van de inkomsten uit partnerschappen met het bedrijfsleven. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een echte trend in het bedrijfsleven. Dat biedt kansen voor goede doelen om een samenwerking te starten. Juist kleinere bedrijven en stichtingen kunnen prima (lokaal) zo’n samenwerking starten.

Werk samen met andere goede doelen

KWF Kankerbestrijding realiseert zich dat ze een veel groter bereik hebben als ze samenwerkt met organisaties die hetzelfde doel hebben. Ze werven samen en delen de opbrengst. Onze tip voor kleinere organisaties: bedenk een origineel plan om fondsen te werven en zoek contact met een ‘’grote naam’’ die hetzelfde doel nastreeft. Zo kun je de kosten én de opbrengsten delen!

Werk samen met de media

Grote goede doelen zoeken maar al te graag een samenwerking met een mediapartner. Denk aan het Rode Kruis met 3FM Serious Request of de babyboomactie van Cordaid met de NCRV. Ook voor kleinere goede doelen kan een mediapartner in de vorm van een oproep in de gratis weekkrant of op de regionale radio of televisie wonderen doen voor het bereik van de actie.

Werk samen met vrijwilligers

Vrijwilligers zijn meer dan collectanten voor jouw organisatie. Veel mensen zijn best bereid zich met hun eigen idee in te zetten voor jouw idealen. Denk aan het organiseren van een buurtfeest, een rommelmarkt of deelname aan een sportevenement. Zorg dat je mensen de mogelijkheid biedt om onder jouw vlag zelf een actie te bedenken.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen?
Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief.

 

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close