Jonge donateurs werven

Jonge donateurs werven

Bindinc is de uitgever van de omroepgidsen van de AVRO, KRO en NCRV en maakt wekelijks voor circa 1,2 miljoen abonnees en losse kopers de tv-gidsen Avrobode, Televizier, KRO Magazine, Mikro Gids, NCRV-gids en tweewekelijks TVFilm. Ook beheren ze bij Bindinc het portaal www.tvgids.nl, een elektronische programmagids voor Nederlandse TV.

Donateurs in 6 segmenten

Bindinc heeft in juni een onderzoek laten doen naar de kenmerken van ruim 1.500 donateurs in Nederland. De onderzoekers concluderen dat de donateurs in 6 segmenten te verdelen zijn:

  • 13%: Royale babyboomer (40-60 jaar), geeft € 497 per jaar
  • 12%: Welwillende AOW-er (50-70 jaar), geeft € 77 per jaar
  • 25%: Loyale donateur (40-60 jaar), geeft € 176 per jaar
  • 14%: Connected gemakszoeker (20-40 jaar), geeft € 105 per jaar
  • 23%: Aan de deur gever (30-50 jaar), geeft € 107 per jaar
  • 13%: Sporadisch donerende levensgenieter (20-50 jaar), geeft € 100 per jaar

Gemakszoekers

Een nieuwe en interessante groep is de ”connected gemakszoekers”. Deze jonge doelgroep is voorloper op het gebied van het gebruik van (social) media. Deze connected gemakszoekers zijn als enige bereid om meer te doneren dan ze nu doen. Ze geven aan bereid te zijn vaker te doneren als ze vaker benaderd zouden worden. Deze jonge donateurs steunt het liefst kleine projecten en kan het beste online benaderd worden. Maar dan wel op een ludieke, leuke manier. Ze willen zich echt betrokken voelen en hebben het liefst invloed op wat er met hun donatie gebeurt.

Facebook lijkt de meest kansrijke tool om deze jonge donateurs te benaderen, maar ook offline, met advertenties in tijdschriften en in kranten als Telegraaf, Spits en Metro zijn de jonge ”connected gemakszoekers” te bereiken.

Mogen wij je helpen om deze doelgroep te vinden?

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close