Waarom je altijd zou moeten testen

Een adresbestand dat twee keer zoveel respons oplevert dan een ander bestand.
Een actiematige boodschap die beter converteert dan een thematische mailing.
Een kleine toevoeging aan de envelop die ervoor zorgt dat er veel beter wordt gereageerd….
Het zijn reële voorbeelden van testresultaten. Testresultaten die ervoor hebben gezorgd dat je betere keuzes kon maken. Voor de beste adresbestanden, voor de krachtigste proposities, de sterkste concepten en de meest effectieve tekst & vormgeving. En dus de meeste inkomsten voor jouw organisatie.

Door te testen maak je de beste keuze

Met meer dan twintig jaar ervaring in het maken van direct mailings voor goede doelen hebben we geleerd dat het strategisch belang van testen groot is.

Een van de belangrijkste voordelen van direct mail is de meetbaarheid. Als je het goed aanpakt, weet je door te testen precies wat de kosten en opbrengsten van je mailing zijn. Je kunt verschillende mailingvarianten tegen elkaar testen om te zien wat voor jouw organisatie op dat moment het beste resultaat geeft.

Je kunt exact meten of de ene mailing beter werkt dan de andere door je adressenbestand te splitsen en beide groepen een andere versie van je mailing te sturen. Zorg dat je daarbij niet meer dan één element in je mailing verandert.

De resultaten tonen je welke aanpak of welk aanbod jou het hoogste rendement oplevert. En daarmee ga je verder. Om vervolgens te testen hoe je ook de best scorende variant kunt verslaan met een nóg betere aanpak.

Zo kun je testen of het meesturen van een leaflet, folder of brochure de extra kosten wel rechtvaardigt. En of die ‘goede oude’ acceptgiro nog steeds toegevoegde waarde heeft als je klanten steeds vaker per internet doneren. Test het en je weet het.

Wij zien voor iedere direct mailing 8 variabelen waarop je kunt testen. In dit artikel kun je lezen welke dat zijn.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close