Waarom direct mail blijft

Tegenwoordig lijkt marketing communicatie vooral te gaan over internet. Wie wordt er niet dagelijks bestookt met digitale nieuwsbrieven en berichten via Facebook, Twitter of LinkedIn? Wie controleert niet meerdere keren per dag de laatste updates van e-mail en social media op zijn smart Phone?

De papieren brief lijkt zijn glans te hebben verloren. Toch zien wij bij Mindwize dagelijks in de praktijk dat direct mail verre van afgeschreven is. We behalen met DM prachtige resultaten voor onze klanten en we zien dat online marketing en direct mailing elkaar uitstekend kunnen aanvullen.

Waarom direct mail blijft

1. Meer impact
Direct mail heeft meer impact. Ik heb gisteren 15 digitale nieuwsbrieven ontvangen. Daarvan zijn er 10 direct in mijn prullenbak beland.  Een gepersonaliseerde brief die thuis in mijn brievenbus krijg open ik wel.

2. Onderscheidend
Met een papieren direct mailing kun je nog echt indruk maken. Kies voor en opvallende envelop of sluit een mooi relatiemagazine bij. Ook een sympathiek cadeautje in de envelop verhoogt de conversie van je mailing gegarandeerd.

2. Segmenteer en experimenteer
Gebruik de informatie over je achterban om efficiënt te communiceren. Denk in segmentatie. Zorg dat je weet wie liever e-mail ontvangt en wie liever een mailing op de mat krijgt. Zet de verschillende kanalen op een intelligente manier in. Leg vast wie waarop reageert en gebruik deze informatie bij je volgende actie.

4. Experimenteer
Blijf bij een consistent multichannel plan: dm voor acquisitie, e-mail voor retentie en sociale media voor CRM. Maar wissel wel af en experimenteer! Het is niet altijd vooraf te voorspellen welke methode het beste werkt. Leer van iedere actie.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

 

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close