Tips voor het gebruiken van je envelop

Het woord envelop, afgeleid van het Franse woord envelopper betekent omhullen of omsluiten. De eerste briefomslagen waren de lemen omhulsels uit 3000 voor Christus, waarin de Assyriërs en Egyptenaren hun kleitabletten verpakten. Later werd ook leer gebruikt om op perkament geschreven brieven tijdens vervoer te beschermen.

Met de komst van papier werden brieven doorgaans gevouwen, zodat het adres op de buitenkant konden worden geschreven. De gevouwen brief werd met was verzegeld.

De uitvinder van de envelop was de Brit Bewer. Hij bracht in 1835 de eerste enveloppen in de handel, nog voor het verschijnen van de eerste postzegel (in 1840).

Bij het werven van donateurs heeft de envelop maar één doel: zorgen dat je brief gelezen wordt. Besteed evenveel aandacht aan je envelop als aan je brief. Je hebt een paar seconden om je ontvanger te interesseren. Overleeft jouw envelop die test?

Met ruim 20 jaar ervaring in het maken van duizenden enveloppen weten wij hoe jouw envelop kan bijdragen aan het succes van je mailing. Hieronder een paar belangrijke tips:

Daag uit

Probeer niet je hele verhaal op de envelop te zetten. Daag uit, stel een vraag, geef een opvallend feit of een sterke quote. Zorg dat je ontvanger nieuwsgierig wordt.

Gebruik de achterkant

Er is 50% kans dat je envelop met de achterkant op de mat valt. Gebruik ook de achterkant!

Toon je cadeautje

Stuur je een premium mee? Beeld deze dan af op je envelop of nog beter: zorg dat je hem kunt voelen. De aloude bobbel in de envelop werkt nog steeds!

Wissel af

Stuur niet telkens dezelfde envelop. Wissel af met formaat, kleur of aantal vensters. Gebruik ander papier en kies regelmatig voor een andere boodschap. Daardoor blijf je opvallen.

Personaliseer

Zorg ervoor dat de ontvanger jouw post als persoonlijk ervaart. Mensen lezen graag hun eigen naam. Zorg dat deze goed op je envelop te lezen is. Gebruik een echte postzegel voor een persoonlijke uitstraling.

Je huisstijl is niet heilig

Een mooie huisstijl is vaak een beperkende factor bij het ontwerpen van een envelop. Durf je logo eens weg te laten. Gebruik een handgeschreven lettertype of een opvallende kleur.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

 

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close